برگزاری اولین جشنواره اقوام ایرانی در دورود

برگزاری اولین جشنواره اقوام ایرانی در دورود

غلامرضا سلیمانی بیان کرد: همزمان با آغاز هفته دولت اولین جشنواره اقوام ایرانی در محل پارک آزادگان  شهرستان دو رود در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان عنوان نمود: این جشنواره به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و با هدف آشنایی مردم استان با آیین و سنن، آداب، رسوم، زبان و فرهنگ دیگر اقوام ایرانی برگزار شده است.

برگزاری اولین جشنواره اقوام ایرانی در دورود

سلیمانی افزود: در این جشنواره موسیقی سنتی اقوام ایرانی به همراه حرکات آئینی، صنایع دستی، پوشاک، غذاهای محلی، نان محلی، کلوچه‌های سنتی و سوغات به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

مسئول اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان دورود اعلام کرد: در کنار برگزاری این جشنواره،  نمایشگاه صنایع دستی و سوغات مربوط به ۱۱ استان کشور در قالب ۵۰ غرفه دایر می‌باشد.

محمدباقر فهیم‌نیا همچنین گفت: این جشنواره با حضور لرهای بختیاری، بوشهری، گیلکی، کرد و لر به مدت هشت روز از تاریخ ۳۰ مرداد ماه تا ۸ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۴ شب در محل پارک آزادگان شهر دو رود برگزار می‌گردد.

فهیم نیا اظهار داشت: نخستین جشنواره اقوام ایرانی با همکاری شورای شهر و شهرداری دو رود انجام می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار کرد: در کنار برگزاری این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات مربوط به ۱۱ استان کشور در قالب ۵۰ غرفه دایر است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور اقوام بختیاری، بوشهری، گیلکی، کرد و لر به مدت هشت روز ۳۰ مرداد ماه تا ۸ ‌شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۴ شب در محل پارک آزادگان شهر دورود برگزار می‌شود.

سلیمانی تصریح کرد: نخستین جشنواره اقوام ایرانی با همکاری شورای شهر و شهرداری دورود انجام می‌گیرد.

پایان پیام

کد خبر : 23783 ساعت خبر : 10:38 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23783
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات