بونکرهای سیمان بلای جان زیباترین جاده جنگلی شمال

جاده ۴۵ کیلومتری سیاهکل به دیلمان یکی از زیباترین مناطق جنگلی شمال ایران در شرق  استان گیلان است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، زیبایی‌های این جاده چشم نواز روح و جان هر مسافری را آرامش می‌بخشد. جاده‌ای که می‌تواند یکی از مناطق ارزشمند گردشگری برای مسافران باشد، مسافری که می‌خواهد درتعطیلات تابستانی برای  دمی آسایش از شلوغی کلانشهرها رهایی پیدا کرده و دل در گرو طبیعت نهد.

جاده زیبای سیاهکل به دیلمان که مملواز درختان سر به فلک کشیده، مناظر پوشیده از مه و وجود آبشار معروف لونک و رودخانه همراه مسیر است، اینقدر دل فریب و سحرانگیز است که  تا عمق جان هر مسافری نفوذ می‌کند.

تو گویی این جاذبه‌های بهشتی، انسان را برای همیشه جهت دیدن شگفتی‌های طبیعی و به یاد ماندنی این جنگل‌های سرسبز فرا می‌خواند.

 اما چه سود که عبور و مرور بونکرهای سیمان، کامیون‌ها و تریلی‌های پهن پیکرعلاوه براینکه امنیت جاده را به‌شدت تحت‌الشعاع قرار داده و آرامش طبیعت و حیات وحش منطقه را برهم زده است، مجالی برای دیدن زیبایی‌های طبیعت برجای نگذاشته است.

اکنون این پرسش بزرگ مطرح است که با کدام رویکرد و براساس کدام مطالعات زیست‌محیطی، برای احداث کارخانه سیمان در بخشی از بکرترین طبیعت کشور مجوز صادر شده است، درحالی‌که صنعت سیمان هیچ تناسبی با زیست‌بوم منطقه ندارد و جز آلودگی هوا برای ساکنان منطقه و تهدید پوشش گیاهی ثمر دیگری ندارد؟ تا آنجا که روستاهای همجوار این کارخانه ناسازگار با طبیعت همواره از وجود آن در منطقه ابراز نارضایتی کرده و می‌گویند با راه‌اندازی این کارخانه، طبیعت و باغات کشاورزی به‌شدت آسیب دیده‌اند.

نکته دیگر اینکه مگر در سراسر کشور چند جاده با ویژگی‌های جاده سیاهکل وجود دارد که بدون هیچ ارزیابی زیست‌محیطی اجازه راه‌اندازی صنعتی داده می‌شود که مجال تاخت وتاز برای خودروهای سنگین را در دل طبیعت فراهم کرده، به‌طوری که گردشگری که برای تفرج به این منطقه سفر می‌کند به جای داشتن آرامش و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت باید نگران تردد بونکرهایی باشد که بدون هیچ منعی در جاده تاخت‌وتاز می‌کنند و گاه با صدای بوق ممتد باعث ترس و وحشت گردشگران می‌شوند.

 جاده کم‌عرض جنگلی سیاهکل به دیلمان که دسترسی به زیبایی‌های طبیعت را برای گردشگران فراهم می‌سازد یکی از زیرساخت‌های توسعه گردشگری منطقه محسوب می‌شود. لطف این جاده به کم‌عرض بودن و آرامشی است که از چنین جاده‌هایی انتظار می‌رود.

ختم کلام اینکه، جاده کم عرض جنگلی سیاهکل به دیلمان که همه زیبایی‌ها را در معرض دید مسافران  می‌گذارد و به عنوان مهمترین زیرساخت توسعه گردشگری منطقه محسوب می‌شود، وحشت خطر تصادف با تریلی‌های سنگین و جاده پر از دست انداز به گونه‌ای است که اکنون هر مسافری با یک بار سفر به این خطه سرسبزترجیح می‌دهد که هیچگاه دوباره به این منطقه سفر نکند.

پایان پیام

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پیام طبیعت

کد خبر : 24905 ساعت خبر : 9:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24905
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات