تالار وحدت میزبان نخستین کنسرت گروه ستاره قطبی

کنسرت ویژه بانوان ستاره قطبی، در روزهای چهارم وپنجم شهریور ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این گروه به سرپرستی بهاره ایلچی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز نموده و پس از ۴ سال تلاش توانسته اولین کنسرت خود را در سال ۱۳۹۲ در تالار وحدت اجرا کند.

بهار ایلچی به عنوان سرپرست و نوازنده پیانو، سپیده ایلچی (گیتار بأس)، سحر دزوارِئی (درام)، آرمیتا فهیمی (گیتار الکتریک)، مهرناز دبیرزاده (پرکاشن)، آوا منبری (کیبورد)، پرنا کوه گیوی (گیتار اسپانیش)، پگاه ابراهیم (ویلن)، سارا پارسائی (فلوت)، ثمیلا تحویلداری (ساکسوفن)، شانیا شهریاری (ترمپت)، مهشید مولائی (خواننده هندی)، مارى روت باتوآ (خواننده فرانسه)، کیانا کرمانیان (خواننده انگلیسی)، شقایق طهماسبی (خواننده فارسی)، پریسا دلفانی (خواننده فارسی و محلی) در این اجرا به هنر نمایی خواهند پرداخت.

گروه موسیقی ستاره قطبی در روزهای پنج شنبه و جمعه ۴ و ۵ شهریور ماه ساعت ۱۵ برای بانوان در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

پایان پیام

تالار وحدت

تالار وحدت که تا پیش از انقلاب، تالار رودکی نام داشت، در تاریخ ۳ آبان ۱۳۴۶ توسط محمد رضا شاه پهلوی و فرح پهلوی گشوده شد و در تهران، خیابان حافظ، خیابان محمد حسین شهریار (دکتر ارفع سابق) قرار دارد. این تالار چندمنظوره برای اجرای نمایش‌های باله، اپرا و کنسرت‌های موسیقی ایرانی و اروپایی به ابتکار شهبانو فرح پهلوی ساخته شد. در روز افتتاح سیمین غانم سمفونی مرد من را اجرا کرد.

این تالار به نام شاعر پرآوازه ایران قرن سوم هجری رودکی نامیده شد. تالار رودکی در خارج از ایران به نام Tehran Roudaki Hall Opera House شناخته می‌شد و سازمان باله ملی ایران نیز تا قبل از برچیدگی در سال ۱۳۵۸ در همین مجموعه فعالیت داشته‌است.

مجموعه تالار رودکی در اصل شامل دو تالار می‌شد. بعد از انقلاب ۵۷ تالار بزرگ‌تر را به تالار وحدت و تالار کوچک‌تر را به تالار رودکی تغییر نام دادند و پس از انقلاب اسلامی در این تالار بیشتر کنسرتهای موسیقی و نمایشهای تئاتر اجرا شده‌است.

 

کد خبر : 23714 ساعت خبر : 9:43 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23714
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات