تقدیر از برگزارکنندگان هفته فرهنگی لرستان

تقدیر از برگزارکنندگان هفته فرهنگی لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی ، فرشاد سیفی – هنرمند و عضو شورای شهر خرم‌آباد: فرهنگ لرستان نگینی درخشان بر تارک تاریخ است. تاریخی که هر چه آن را ورق می‌زنیم تمام عظمتش را از فرهنگ غنی این دیار دارد. دیاری که غبار فراموشی بر سیمایش پاشیده شده و هر کسی اعم از شهروند گرفته تا مسوول استانی و کشور که بر نمایان کردن آن همت بگمارد خدمتی شایسته تقدیر انجام داده است.

شاید در کمتر جایی از ایران و حتی جهان بتوان سرزمینی را پیدا کرد که هنر دست مردمانش (مفرغ) به‌عنوان اولین هنر ساخته‌ی دست بشر را در کارنامه داشته باشد. مفرغی که حداقل ۵ هزار سال سابقه‌ی هنر منقوش و قالب‌گیری هنرمندانه را روی میز تاریخ می‌گذارد. هنری که وقتی هم‌آوایی‌های منقوش روی برخی آثارش را می‌شکافیم، می‌بینیم که موسیقی و تئاتر این سرزمین هم سابقه‌ای به درازنای تاریخ دارند.

لرستان سرزمین هزاره‌های فرهنگی تاریخ است که آثار هنری‌اش(نقاشی روی غارها) زندگی اجتماعی بشری را تا ۴۰ هزار سال در این دیار به اثبات می‌رساند و کتاب درس تاریخ دانشگاه‌های جهان می‌شود. بی‌شک هرکس در هر مقامی که به این تاریخ پرفراز و نشیب خدمت کند، به انسانیت و مدنیت کمک کرده است.

تقدیر از برگزارکنندگان هفته فرهنگی لرستان

هفته‌ی فرهنگی و اقتصادی لرستان، حرکتی کم‌نظیر بود که با اجرای ارزشمند و منسجم و هدفمند فرهنگی‌اش کمکی بس بزرگ به شناساندن این عظمت تاریخی در پایتخت بی تاریخ و مردمان تاریخدانش انجام داد.

به‌عنوان یک هنرمند، فعال فرهنگی و نماینده‌ی جامعه‌ی هنرمندان و خدمتگزار مردم شریف خرم‌آیاد در شورای اسلامی شهر تمام قد به احترام تمام زحمتکشان هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان می‌ایستم و به همه‌ی آنان ادای احترام و خدا قوت می‌کنم .

جا دارد به‌صورت ویژه از استاندار محترم جناب مهندس بازوند بخاطر پیگیری‌های شبانه‌روزی و همراهی هنرمندانه‌اش در تمام لحظات هفته فرهنگی تقدیر ویژه داشته باشم؛ بی‌شک نقش بی‌بدیل و زحمات ایشان برای حضور مطرح‌ترین چهره‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور در این هفته نشان از شایستگی و لیقات جنابشان را دارد.

همچنین می‌بایست از معاونین استاندار، مدیرکل حوزه ریاست استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و پرسنل پرتلاش این اداره کل که در پیشبرد هر چه باشکوه‌تر و همدلی و حضور حداکثری هنرمندان شاخص استان در این برنامه‌ی ارزشمند گام برداشتند تقدیر و تشکر نمایم.

باشد که هر سال شاهد برپایی باشکوه‌تر اینچنین برنامه‌هایی نه تنها در تهران، بلکه در سراسر ایران عزیز باشیم .

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 23753 ساعت خبر : 5:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23753
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات