توسعه در کشور ناهماهنگ با محیط زیست است

توسعه در کشور ناهماهنگ با محیط زیست است

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: برای توسعه باید استانداردهای هماهنگ با محیط زیست تعیین شود و ما در سازمان اجازه نخواهیم داد توسعه بدون زیرساخت های محیط زیستی اتفاق بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سعید نمکی گفت: برای توسعه باید استانداردهای هماهنگ با محیط زیست تعیین شود و ما در سازمان اجازه نخواهیم داد توسعه بدون زیرساخت‌های محیط زیستی اتفاق بیفتد.

سعید نمکی در گردهمایی مدیران کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور در گرگان بیان کرد: انچه که امروز از ریزگردها و سایر مشکلات داریم حاصل غفلت ما از محیط زیست طبیعی است.

وی با بیان اینکه ما توسعه ناهماهنگ و ناموزون در کشور داشتیم، گفت: جنگل‌های هیرکانی را برای ساخت کارخانه سیمان و به بهانه اشتغال نابود کردند. در طرح های بهره‌برداری از جنگل‌ها به جای قطع درختان کهن، کف‌تراشی جنگل انجام شده است.

نمکی با اشاره به عدم هماهنگی بین بخشی در دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: در کشور هر دستگاهی به‌صورت جزیره‌ای اقدام به بهره‌برداری از منابع می‌کند و این مسئله باعث آسیب‌های بیشتر می‌شود.

وی تاکید کرد: در همه دنیا بهره‌برداری از معادن انجام شده و در محیط طبیعی جاده ساخته می‌شود اما تمامی اقدامات همراه با رعایت استانداردهای محیط زیستی است. ما نیز باید در اجرای طرح های توسعه‌ای این استانداردها را تعیین و رعایت کنیم.

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: متخلفین ما نیز امکانات بیشتری نسبت به نیروهای حفاظتی دارند و ما مصمم هستیم که پاسگاه های حفاظتی را به موتورسیکلت های جدید مجهز کنیم.

نمکی افزود: به دنبال راهکارهایی برای حل مسائل معیشتی پرسنل به ویژه محیط‌بانان نیز هستیم.

وی تاکید کرد: ما در مشارکت مردم هنوز ضعیف هستیم و به اندازه کافی سازمان‌های مردم نهاد را به کار نگرفتیم بنابراین تقویت مشارکت مردمی و برون‌سپاری کارها به بخش خصوصی را در دستور کار داریم. از سوی دیگر مردمان نامهربان با حیوانات هم کم نداریم که باید آگاهی و آموزش‌های لازم به آنها داده شود.

کد خبر : 23741 ساعت خبر : 2:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23741
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات