در آغاز هفته دولت، برق اداره ارشاد سبزوار قطع شد

در اولین ساعات هفته دولت، برق اداره ارشاد شهرستان سبزوار قطع شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هم‌زمان با آغاز هفته دولت در سبزوار، از اولین دستاوردهای فرهنگی این شهرستان رونمایی شد.
از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه، برق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سبزوار به دلیل بدهی چندمیلیونی قطع شد.
این در حالی است که در چند شب گذشته تئاتر «دهکده کله‌پوک‌ها» هر شب در سالن کاشفی این اداره در حال اجرا بوده و تکلیف برگزاری این تئاتر در شب‌های جاری نامعلوم است.
پیش‌ازاین نیز در آخرین روزهای سال ۱۳۹۳ برق این اداره به دلیل بدهی قطع شد و کانون‌ها و انجمن‌های مختلف فعال در آن، مجبور به تعطیلی موقت شدند.
به نظر می‌رسد عدم توجه فرمانداری ویژه سبزوار به این اداره یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات فعلی مدیریت جدید باشد.

پایان پیام

در مورد سبزوار

سبزوار دربارهٔ این پرونده تلفظ راهنما·اطلاعات شهری در غرب استان خراسان رضوی، شمال شرق ایران است که نام پیشینش بیهق است. سبزوار از مهم‌ترین مراکز جمعیتی، دانشگاهی، فرهنگی، اسلامی و تاریخی شمال شرق ایران به‌شمار می‌آید و به عنوان یکی از نمادهای تاریخ و علم ایران مطرح شده‌است.

مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین حوزه‌های علمیه این شهر از قدمتی دیرینه برخوردارند. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه‌های مهم این شهر می‌باشند. هم‌اکنون ۱۴ دانشگاه و مؤسسهٔ آموزش عالی بزرگ در این شهر مشغول به کار می‌باشند.

پس از حمله مغول به سلطنت خوارزمشاه، حکومت سربداران ایجاد گردید که مدتی بر قسمت‌هایی از ایران حکومت کرد و پایتخت این حکومت سبزوار بود. حکومت سربداران از جمله حکومت‌های شیعی ایران بعد از حکومت شیعی آل بویه بود.

نام قدیم سبزوار، بیهق است. بیهق را پیش از اسلام، «بیهه» یا بیهین یا بیهگ (یعنی جای نیکو یا بهترین ناحیه در این منطقه از مشرق ایران در عصر ساسانی) می‌گفته‌اند. «بیهه» که میان نیشابور در مشرق و قومس در مغرب، واقع بوده‌است، بر سر راه ابریشم (از چین تا مدیترانه) قرار داشته و به عنوان یکی از مراکز تمدنی ایرانی پیش از اسلام مخصوصاً در عصر اشکانیان و ساسانیان آباد بوده‌است که بعدها آن را سبزوار خواندند.
در تاریخ بیهق آمده‌است: و سبزوار شهری بزرگ شد با انواع درخت میوه‌دار و سایه‌بخش، پس مردمان آن را سابزوار نوشتند و گفتند سبزوار کجنات تجری من تحت‌الانهار

کد خبر : 23738 ساعت خبر : 1:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23738
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات