شاهرخ پیمانی: سرنانوازی را سخت تمرین می‌کنم

شاهرخ پیمانی: سرنانوازی را سخت تمرین می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری گُلوُنی، دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان امروز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه با اعلام برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

در این دوره از جشنواره موسیقی جوان، نوازندگان لرستانی خوش درخشیدند و در چند بخش از این جشنواره بالاترین رای را از هیئت داوران به‌دست آوردند. شاهرخ پیمانی نفر اول بخش سرنای لرستان در این جشنواره با گلونی گفت‌وگوی کرده است که در ادامه می‌خوانید:

– آقای پیمانی! از نظر شما سطح مسابقه چگونه بود؟

از نظر برگزاری و نظم و انضباط مسابقه در سطح خیلی خوبی بود و داوری کارش را به نحو احسن انجام داد و خیلی خوب بود. امیدوارم در آینده حمایت شود از کسانی که تازه‌کار هستند، چون موسیقی نواحی همیشه مظلوم واقع شده و کمتر به آن توجه شده است و مردم رو آورده‌اند به سمت موسیقی‌های دیگر که آنها هم به جای حوب هستند اما باید حق موسیقی نواحی هم ادا شود.

– استادان شما چه کسانی بودند؟

استاد مهرداد رضایی که از ایشان کمال تشکر را دارم، چون در تمامی مراحل به بنده کمک کردند تا بتوانم خودم را به سطح بالاتر برسانم و همچنین استاد احسان عبدی‌پور که خیلی برایم زحمت کشیدند.

– نواختن ساز را از چه موقعی شروع کردید؟

از دو سال پیش و از چهارده سالگی. در این مدت خیلی تمرین کردم و سعی کردم خودم را به مراتب بالاتری برسانم.

– تعریف شما از موسیقی لری و ویژگی‌هایش چیست؟

اولا این‌که موسیقی لری سازهایی دارد که واقعا اصالت دارند، هستند؛ مثل ساز سرنا و کمانچه که برای لرستان است و متاسفانه کم‌کم مردم رو آورده‌اند به سوی موسیقی پاپ و متاسفانه دارند از موسیقی محلی فاصله می‌گیرند. و یک درخواست هم دارم از همه مردم این  که خواهشمندم که به موسیقی محلی بیشتر اهمیت بدهند و خودشان را با موسیقی لری بیشتر وفق بدهند. ویژگی‌های موسیقی لری آمیخته با فرهنگ ایرانی بوده و فرهنگ ما را نشان می‌دهد و اگر دقت کرده باشید ما در هر نوع مراسمی اعم از غم، شادی و… موسیقی داریم. به همین دلیل است که می‌گویند موسیقی لری آمیخته با زندگی است.

شاهرخ پیمانی: سرنانوازی را سخت تمرین می‌کنم

پایان پیام

کد خبر : 25317 ساعت خبر : 8:28 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25317
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

واقعا بعضی وقت ها می شه گفت موسیقی لری آمیخته با زندگی است
دمش گرم