میلاد علیپورراد: موسیقی لری آمیخته با روح و جانم است

به گزارش پایگاه خبری گُلوُنی، دهمین جشنواره ملی موسیقی جوان روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه با اعلام برگزیدگان در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

در این دوره از جشنواره موسیقی جوان، نوازندگان لرستانی خوش درخشیدند و در چند بخش از این جشنواره بالاترین رای را از هیئت داوران به‌دست آوردند.

میلاد علیپورراد رتبه اول کمانچه لری در رده سنی ب این جشنواره، با گلونی گفت‌وگویی کرده است که در ادامه می‌خوانید:

– آقای میلاد علیپورراد از نظر شما سطح مسابقه چگونه بود؟

مسابقات در سطح بالایی قرار داشت و با حضور اساتید محترم آقایان فرج علیپور، آقای دکتر علی‌اکبر شکارچی و رضا پرویززاده مسابقات به خوبی برگزار شد. رقابت‌ها خیلی نزدیک به هم بود و خوشبختانه توانستم در این جشنواره مقام بیاورم.

– استادان شما چه کسانی بودند؟

استادان من آقای داوود رضایی بودند که از صمیم قلب از ایشان تشکر می‌کنم. همیشه به عناوین مختلف از زحمات ایشان تشکر کرده‌ام، ولی در این‌جا هم می‌خواهم از ایشان تشکر کنم و از خداوند متعال سلامتی و سرفرازی برای ایشان خواهانم. اطمینان خاطر دارم که اگر زحمات چندساله ایشان نبود، به هیچ عنوان نمی‌توانستم به این پله صعود کنم و موفق شوم.

– نواختن ساز را از چه موقعی شروع کردید؟

مدت زیادی است که به موسیقی علاقه دارم، ولی به‌صورت جدی چهار سال است که به کلاس رفته‌ام و نواختن ساز را پیگیری می‌کنم.

– تعریف شما از موسیقی لری و ویژگی‌هایش چیست؟

موسیقی لری میراثی از گذشتگانمان است. در موسیقی عزا، موسیقی شادی، موسیقی فصل، موسیقی حماسی و در هشت سال دفاع مقدس مقام دایه‌دایه را داشتیم و هدفمان این است که آن‌ها را دوباره زنده کنیم و به نسل جدید نشان دهیم که چنین موسیقی‌ای در لرستان ما است. ویژگی موسیقی لری این است که برای هر جشن و مراسمی که باشد، یک مقام را به مردم معرفی می‌کند. بی‌شک موسیقی لری آمیخته با روح و جانم است و تمام سعی و تلاش خودم را می‌کنم که این امانتی را که دست به دست به من و امثال من رسیده را به نسل‌های بعدی خودم انتقال دهم تا بتوانم گامی هرچند کوچک در این راه بردارم. سرزمین سبز لرستان، خرم‌آباد و… با موسیقی لری جان دوباره می‌گیرد و رنگ و بویی تازه‌تر از خود نشان می‌دهد. امیدوارم بتوانم قدم مثبتی در این راه بردارم و موفق شوم خدمتی به این موسیقی کنم.

پایان پیام

کد خبر : 25382 ساعت خبر : 8:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=25382

نظرات بسته شده است.