نابودی باغ شهرداری بیخ گوش شهرداری خرم‌آباد

باغ شهرداری که یکی از یادگارهای معمار خرم‌آباد کنونی یعنی شهردار ساکی است، در حالی نابودیست.
به گزارش پایگاه خبری گلونی، این محوطه درختکاری شده که در دامنه اِسپی‌کو و بر فراز ساختمان شهرداری مرکزی خرم‌آباد قرار دارد در سال‌های انتهایی مسئولیت علی‌محمد ساکی شهردار فقید خرم‌آباد ایجاد شد.
در دهه ۶۰ توسط مهندس فیلی شهردار وقت به‌وسیله لوله از گرداب والی (گَردآُو گَپَ) آبرسانی شد و تاکنون همین لوله پابرجاست.
ولی در سال‌های گذشته این باغ زیبا که نمای زیبایی به این منطقه قدیمی از شهر داده است، مورد آسیب‌های فراوانی قرار گرفته است. بسیاری از این درختان بریده یا سوزانده شده‌اند و در نهایت هم ضربه آخر را خود شهرداری به این باغ زد و در حالی که این درختان در همسایگی ساختمان شهرداری مرکزی قرار دارند ولی سهل‌انگاری پیمانکار در آبیاری و نگهبانی و همچنین رسیدگی نکردن ناظران شهرداری به کار او، تقریبا همه این باغ را به مرز نابودی کشانده است.
تنها درختان کاجی که در نیمه پایینی این محوطه قرار دارند سالم به نظر می‌آیند و آن هم به‌دلیل استقامت ذاتی این نوع درخت است.
جعفر ساکی از پیگیری‌های متعدد و رسیدگی‌نکردن شهرداری سخن گفت. این فعال محیط زیست از قول‌ها و وعده‌هایی گفت که شهرداری برای آبرسانی و تعیین پیمانکار تازه برای این ناحیه سبز خرم‌آباد داده بود ولی هیچکدام عملی نشد. تااینکه در چند ماه گذشته پس از پیگیری‌های فراوان، مهندس عیدی شهردار خرم‌آباد دیداری از این باغ کرده است و با وضعیت بحرانی آن روبه‌رو شده است. پس از این دیدار است که دستور آبیاری و رسیدگی به این درختان را صادر می‌کند.
البته با وجود آبیاری نیم‌بند این چندماهه (آبیاری کاملا غیر اصولی و ناشیانه) شاهدیم که هنوز سبزی به درختان بازنگشته است.
جای تعجب دارد شهرداری خرم‌آباد که همواره از پروژه‌های چندین هکتاری و سرمایه‌گذاری‌های کلان اطراف شهر سخن گفته است و با هدف‌گذاری‌های گاه تخیلی قصد کلانشهر! کردن خرم‌آباد را دارد، چگونه است که از بیخ گوش خود خبر ندارد؟ کاش افق دید این مدیران از دوردست‌ها و ناکجاآبادها به واقعیت توسعه شهری تقلیل پیدا می‌کرد تا دیگر شاهد نابودی گوشه‌ای از شهرمان نباشیم.

گزارش تصویری گلونی از باغ شهرداری را ببینید:

پایان پیام

گزارش‌گر و عکاس: محمد پورخداداد

کد خبر : 24801 ساعت خبر : 9:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24801
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات