هفته فرهنگی اقتصادی لرستان حداقل هزینه را در پی داشت

هوشنگ بازوند در جواب برخی منتقدین برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی لرستان در بوستان گفت‌وگوی تهران، افزود: هفته فرهنگی اقتصادی استان یک فرصت بی‌بدیل بود و ۵ تن از وزیران هر کدام ۵ ساعت برای این هفته وقت گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، وی اظهارکرد: وزیر ارشاد، وزیر کشور، وزیر صنعت و معدن و وزیر علوم برای این هفته فرهنگی اقتصادی استان وقت گذاشتند و از ۸۰ غرفه استان بازدید کردند که این فرصت را کی می‌توان به‌دست آورد.

استاندار تصریح کرد: ۸۰ تولیدکننده داخلی و بخش خصوصی مطالبات استان را به ۵ وزیر و حدود ۱۰ معاون وزیر منعکس کردند.

بازوند اضافه کرد: اینکه برخی می‌گویند هزینه بالای برده است اینطور نیست در حالی‌که سال گذشته استان کرمان این نمایشگاه را برگزار کرد ولی هزینه استان ما یک دهم استان کرمان نبوده است.

وی افزود: بیشترین هزینه این نمایشگاه را شهرداری تهران متقبل شده است و دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات خود و بخش خصوصی نیز این نمایشگاه را برپا کردند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اتفاقاً حداقل قیمت و هزینه را این هفته در پی داشت، گفت: این تنگ‌نظری‌ها یکی از موانع موجود در استان است.

پایان پیام

استان لرستان

استان لرستان از استان‌های غربی ایران است. این استان ۲۹۳۰۸ کیلومتر مربع مساحت و بیش از یک میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. نرخ بیکاری در لرستان با ۲۰٫۲ درصد بالاترین نرخ بیکاری در ایران است.

این استان سیزدهمین استان کشور از نظر جمعیت می‌باشد و یکی از استان‌های پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود. خرم‌آباد مرکز استان است. لرستان سرزمینی کوهستانی است و غیر از چند دشت محدود، سراسر آن را کوه‌های زاگرس پوشانده‌است. اشترانکوه با ۴۱۵۰ متر ارتفاع بلندترین نقطه استان واقع در حدفاصل شهرستان‌های دورود، ازنا و الیگودرز و پست‌ترین نقطه آن در جنوبی‌ترین ناحیه استان واقع شده و حدود ۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی این منطقه یکی از نخستین سکونتگاه‌های قدیمی بشر است و مفرغ لرستان از شهرت باستان‌شناسی زیادی برخوردار است.
لرستان تنها استان ایران است که به دلیل اهمیت فوق‌العاده تاریخی یکی از ۴ بخش اصلی موزه ملی ایران را به خود اختصاص داده‌است.
استان لرستان سومین استان پرآب کشور است و ۱۲ درصد آبهای کشور را در اختیار دارد. این استان علی‌رغم غیرمرزی بودن خسارت‌های بسیاری در جریان جنگ ایران و عراق متحمل شده‌است.

 

کد خبر : 23651 ساعت خبر : 10:30 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=23651
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات