هوشمندسازی آثار و نقاط گردشگری استان یزد

هوشمندسازی آثار و نقاط گردشگری استان یزد

همزمان با حضور ارزیابان یونسکو در راستای پرونده ثبت جهانی بافت تاریخی استان یزد، اولین فاز هوشمندسازی آثار و نقاط گردشگری در بنای تاریخی مسجدجامع یزد و اشیای گرانبهای موجود در موزه تخصصی مسجد پیاده سازی و اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد عنوان کرد: مراحل آزمایشی این سامانه در ایام نوروز سال ۹۵ اجرا شد که با استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی روبرو شد.

سیدمصطفی فاطمی افزود: هوشمندسازی اماکن استان یزد، پروژه عظیم راهنمای علمی گردشگری است که طی آن تمامی آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی و مسیرهای گردشگری استان طی زمان‌بندی مشخص تحت پوشش سامانه جای نما قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: جای‌نما، سامانه جامع راهنمای اماکن گردشگری است که براساس تحقیقات و بررسی‌های گسترده در زمینه ارتقای سطح کیفی و علمی سازی گردشگری و انتقال درست فرهنگ و تاریخ عظیم کشورمان به‌صورت تخصصی، به گردشگران داخلی و خارجی این امکان را می دهد که بدون نیاز به اینترنت و در هر زمان ممکن، اطلاعات تاریخی اماکن و آثار تاریخی را دریافت کنند.

هوشمندسازی آثار و نقاط گردشگری استان یزد

این مقام مسئول تصریح کرد: از امکانات سامانه، ارائه اطلاعات و جزییات نقطه به نقطه اماکن و آثار تاریخی با کاربری آسان با سرعت بالا با قابلیت پیاده‌سازی برای تمامی موارد تاریخی ثبتی توسط میراث فرهنگی و تمامی آثار و اشیای موجود در موزه ها داخل شهر یا مناطق طبیعی و خارج شهری بدون نیاز به اینترنت با قابلیت چند زبانه برای نمایش نامحدود اطلاعات به صورت متن، تصویر و صوت است.

فاطمی اظهار داشت: اجرای اولیه این طرح در دوازده نقطه گردشگری استان از جمله مسجدجامع کبیر یزد، امیرچقماق، باغ دولت آباد، آتشکده و دخمه زرتشتیان، قبه دوازده امام، مدرسه ضیائیه، موزه آب، خانه لاری‌ها، پایاب قنات زارچ، آب انبار رستم گیو، نارین قلعه میبد، سرو ابرکوه و ارگ حکومتی اجرا می‌شود.

گفتنی است: حسن اسدپور جوان کارآفرین و مجری این سامانه و گروه متخصص و جوانش، با هدف بالابردن سطح کیفیت گردشگری و انتقال کامل و صحیح فرهنگ و تاریخ کشورمان به‌صورت شبانه‌روزی در راستای اجرا و پیاده‌سازی این پروژه در تلاش و تکاپو هستند.

پایان پیام

کد خبر : 24493 ساعت خبر : 10:52 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=24493
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات