زیباسازی یا نابودسازی؟

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بعضی از نهادها اگر کاری نکنند، شهر و مردم آسوده‌تر هستند. سازمان پارک‌ها و فضای سبز خرم‌آباد هم یکی از همین سازمان‌هاست. این سازمان بارها مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته است.

بعد از انتقاد به قطع درختان نیمه سبز و سستی در برابر مخربان این درختان به‌ویژه مالکان و پیمانکاران پروژه‌های مسکونی در سطح شهر، حالا این سازمان مستقیم وارد عمل شده است و کمر به نابودی درختان شهر بسته است.

پروژه‌ای به سادگی خاک و کودپاشی پای درختان پارک‌های خرم‌آباد، قاتل درختان شده است. پیمانکار نگهداری از این پارک‌ها چند ماه قبل بعد از عملیات ترمیم خاک و کودپاشی پای درختان پارک دانشجو در ابتدای شهر, خسارات زیادی به این درختان وارد کرد. وضعیت این درختان به وضع خطرناک رسیده است و در معرض نابودی هستند.

بعد از ماجرای پارک دانشجو و پیگری این قضیه به‌وسیله فعالان زیست محیطی خرم‌آباد، سازمان پارک‌ها قول رسیدگی و تکرار نشدن این قبیل تخریب‌ها را داد. ولی باز هم پیمانکار سهل‌انگار سازمان پارک‌ها با خیال راحت همچنان به تخریب ادامه می‌دهد.

این سناریو در مورد پارک شریعتی هم تکرار شده است. پیمانکاری که وظیفه جابه‌جایی و ترمیم خاک و کود پای درختان را داشته است، با تیغ لودر به جان درختان افتاده و به بسیاری از درختان خسارت وارد کرده است.

باید از این سارمان پرسید که شما وظیفه زیباسازی خرم‌آباد را بر عهده دارید یا نابودسازی؟

جای تعجب دارد، ولی هیچ نظارتی بر پیمانکاران این سازمان وجود ندارد. مهمترین وظیفه یک سازمان در قبال یک پروژه تعریف شده، بعد از مشخص شدن پیمانکار آن آغاز می‌شود نه فقط برگزاری یک مزایده و باز کردن پاکت‌ها و انتخاب پیمانکار. هرچند در بعضی از مواقع همین مزایده‌ها هم صوری هستند.

نظارت بر کار یک پیمانکار در ادارات و سازمان‌های ما فراموش شده است. به همین دلیل است که اتفاقات گاه تاسف‌بار و گاه مضحکی در پروژه‌های عمرانی شهر می‌افتد که می‌توانید در گزارش‌های بعدی گلونی آنها را دنبال کنید.

عکس‌های زیر را ببینید تا پی ببرید چگونه یک پروژه زیباسازی تبدیل به پروژه‌ای برای نابودسازی می‌شود:

پایان پیام

کد خبر : 28161 ساعت خبر : 5:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28161
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات