فرش پوشی را مد نکنیم

فرش پوشی را مد نکنیم

سالانه ۷۰ شوی لباس داریم اما رسانه‌ها بی خبرند

خبرنگار اختصاصی مد نداریم

سال‌های آخر دهه ۷۰ با برنامه نیمرخ وارد تلویزیون شد در برنامه “آفتاب شرقی” در کسوت مجری پخش زنده دیده شد و به گفته خودش با دل‌نوشته‌ها در مجموعه برنامه‌های گروه خانواده توانست جایگاه خودش را تثبیت کند. حالا محمد سلیمی مجری توانای صدا و سیما وارد حیطه مد و لباس شده است و در این فضا هم مخاطبان خود را پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سلیمی در پاسخ به این سوال که چطور وارد این فضا شده است می‌گوید: از سه، چهار سال پیش، هم جشنواره‌های مد لباس را اجرا می‌کردم، هم  نشست‌های  مد را در  اتحادیه  ارشاد و جاهای دیگر اجرا می‌کردم، یک مقدار علاقه‌ام به این موضوع بیشتر شد تا اینکه این علاقه باعث شد خودم هم وارد حوزه مد و لباس شدم و حالا حداقل به عنوان یک مجری که نسبت به مدل و لباس آگاهی دارد مخاطبان من را پذیرفتند.

این مجری تلویزیون در ادامه با اشاره به این که رسانه‌ها توجهی به مقوله مد و لباس ندارند می‌گوید: ما متاسفانه خبرنگار تخصصی مد و لباس نداریم و باید این کمبود توسط خبرنگارانی که در حیطه سبک زندگی کار می‌کنند جبران شود.

در کشور ما تا کنون سه دوره جشنواره مد و لباس فجر برگزار شده است اما نه مردم و نه حتی رسانه‌ها از این جشنواره خبر ندارند.

محمد سلیمی این عدم آگاهی را دو طرفه می‌داند و می‌گوید: آنهایی که خودشان در این حیطه فعال هستند، با خبرنگاران خیلی آشنا نیستند و ارتباطی با رسانه‌ها ندارند، و صرفا به یک سری مجله و ژورنالی‌هایی که هنوز مدل خیاطی و روش‌های سنتی را ادامه می‌دهند محدود شده‌اند و این در حالی است که هم رسانه‌ها و هم مردم مخاطب اخبار مد و لباس هستند و این موضوع را دوست دارند.

فرش پوشی را مد نکنیم

او در پاسخ به این سوال که چرا خودش وارد این حیطه نمی‌شود می‌گوید:  اجرای برنامه‌های مد و لباس را دوست دارم که به آن وارد شده‌ام اما من نباید وارد بخش تخصصی بشوم چرا که ورود یک غیرمتخصص باعث ضعیف شدن این حیطه می‌شود برای مثال الان ورزشکاریی را داریم که بازیگر شده است اما کار او ورزش است و نمی‌تواند یک بازیگر باشد. من می‌توانم به عنوان یک مشاور رسانه‌ای در کنار مجلات تخصصی باشم. مد و لباس جا برای پیشرفت بسیار دارد. ما در سال شاید بیش از ۷۰ نمایش شوی لباس رسمی داریم اما مردم از آن بی‌خبر هستند.

از طرف دیگر طراح‌ها ما نیز باید بیشتر به نوع پوشش مردم دقت کنند و لباس‌هایی را طراحی کنند که مردم با علاقه آنها را  بپوشند برای مثال ما نباید فقط از طرح بته‌جقه استفاده کنیم. اصطلاحا «فرش پوشی» را مد نکنیم! طراحان ما باید لباسی را طراحی کنند که متناسب با نیازهای امروز ما باشد.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

 

کد خبر : 27524 ساعت خبر : 8:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27524
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات