وظیفه مسئولان شعار دادن نیست

وظیفه مسئولان شعار دادن نیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی لردا طولابی (کارشناس ارشد مدیریت): این سومین پاییز است که لرستان قربانی می‌دهد، آیا پاییز دیگر قربانی خواهیم داشت تا مسئولان لرستان باز عذرخواهی کنند؟

 خطر مرگ در بیخ گوش استانی است که نام پرآوازه‌اش را از دیرباز همه ما شنیده‌ایم، شهری که با تمام داشته‌هایش همیشه مورد اجحاف واقع شده و هرساله شاهد اتفاقات ناگواری در این استان هستیم.

لرستان را می‌گویم. هنوز داغ غرق‌شدن آریانای معصوم کوهدشتی و خانواده‌اش، و مهدی پسرک خردسال دلفانی بر دلمان سرد نشده که داغ مرگ مرحومه فروزان مرادپور، دانشجوی ایلامی در خرم‌آباد، بر اثر جاری‌شدن سیلاب در این شهر دل همه را به درد آورده. چه کسی باید جوابگوی خانواده‌های داغدار این عزیزان از دست رفته باشد؟ پس کجا رفتند مسئولانی که فقط از مسئول بودن نامش را یدک می‌کشند؟

نکند ابرهای باران‌زا مقصرند؟ یا شاید هم مردم مظلوم لرستان که بعد از هر سیلاب نامشان با بدترین القاب در تمام رسانه‌ها در دست کوچک و بزرگ رد و بدل می‌شود؟

چطور است که از هر جوان رهگذری انتظار غیرت و مردانگی و از خودگذشتگی داریم، الا انتظار از مسئولان؟ از زمان وقوع حادثه و پخش‌شدن فیلم آن دانشجو خیلی‌ها به خود اجازه دادند و هرگونه حرف نادرستی را به مردم شهر خرم‌آباد نسبت دادند که چرا کسی جوانمردی نکرده و نجاتش نداده، نکند سیل قرار نیست بقیه جوانان ما را ببرد؟

چگونه است که ما برای راننده حاضر در محل حادثه شاخ و شانه می‌کشیم، اما کسی نمی‌گوید در آن لحظه دقیقا تیم کنترل بحران شهر خرم‌آباد در کجای حادثه بود؟ سوال این‌جاست اگر یکی از مسئولان در هنگام وقوع سیل در آن مکان بود، آیا خودش را به آب می‌زد برای نجات آن جوان معصوم؟

وظیفه مسئولان شعار دادن نیست

مسئولان پاسخ دهند برای پیشگیری از وقوع سیل و آبگرفتگی در خرم‌آباد و مراحل چهارگانه مدیریت بحران (پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی) چه اقداماتی کرده‌اند؟ در خبرها آمده بود که مدیرکل ستاد بحران لرستان در شهریورماه جاری به شهرداران استان هشدار داده‌اند که مراقب بروز صاعقه و سیل پاییزی باشند! کدام مراقبت؟ کدام هشدار؟ آیا شهر خرم‌آباد در هشدار به‌موقع ایشان از قلم افتاده بود؟ آیا مدیرکل ستاد بحران استان صرفا وظیفه‌اش هشدار دادن است؟ آیا ایشان صرفا مسئول شعار و هشدارند یا وظایفی دیگر از قبیل پیگیری و نظارت جدی تا حصول آمادگی واقعی شهرستان‌ها هم برعهده دارند؟ تیم کنترل بحران شهر خرم‌آباد روز دوشنبه دقیقا کجای این حادثه بود؟

چندمین سال پیاپی است که در استان لرستان شاهد این فجایع درناک و اسف‌بار هستیم؟ مردم بی‌گناه این استان به اندازه کافی در حقشان اجحاف شده، شما را به خدا دیگر با ضعف مدیریتی برایشان مشکل‌ساز نشوید. شما را به خدا با بی‌تدبیری، تیشه به ریشه این مردم و دل سوخته‌شان نزنید.

مردن حق است، بله و همه ما این را قبول داریم، اما بی‌مسئولیتی مسئولان جاخوش‌کرده این استان را چه کسی باید جوابگو باشد؟ می‌گویند قسمتش بوده و همه ما از دنیا می‌رویم! ما هم از این امر مستثنا نیستیم، اما انتخاب مسئولان و مدیران که دیگر کار قسمت و خدا نبوده!

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

 

کد خبر : 27839 ساعت خبر : 8:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27839
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

دست شما درد نکنه حقیقت محض