کشف ۸۱ قلم شی تاریخی با قدمت ۳هزار ساله

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف و ضبط ۸۱ قلم اشیاء تاریخی و نفیس با قدمت ۳۰۰۰ ساله، مربوط به دوران مادها و مانایی و دستگیری باند قاچاق اموال تاریخی، فرهنگی در استان کردستان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی، سردار سرتیپ دوم پاسدار رحمت‌الهی در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی کسب اخبار و گزارش‌های واصله از دوستداران میراث فرهنگی استان کردستان  ، مبنی بر نگهداری و فراهم‌نمودن مقدمات فروش مقادیری اشیاء تاریخی ارزشمند توسط فردی بومی به قاچاقچیان عتیقه، پس از اقدامات و بررسی‌های اولیه و احراز صحت خبر، با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت استان کردستان، بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان و اخذ مجوزهای قضایی، تیمی زبده متشکل از ماموران یگان به سرپرستی فرمانده یگان حفاظت استان در معیت نیروی انتظامی به محل عزیمت که در عملیاتی ویژه و در اقدامی ضربتی، ضمن دستگیری ۴ نفر اعضاء باند  قاچاق عتیقه  ، تعداد ۸۱ قلم شیء تاریخی و نفیس را کشف و ضبط کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور افزود: این اشیاء تاریخی شامل: پابند، دستبند، جام مفرغی، پیشانی بند، خنجر، سرنیزه، لگام آهنی، آویز گردنبند، گوشواره، جام سفالی، دیزی مفرغی، کاسه مفرغی، کاسه تخت و… می‌باشد که از متهمان  کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: در پی کارشناسی‌های فنی انجام پذیرفته از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اصالت کلیه اشیاء مکشوفه تأیید و قدمت آنها ۳۰۰۰ ساله و مربوط به دوران مادها و مانایی تخمین زده شد.

پایان پیام

کد خبر : 27668 ساعت خبر : 11:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27668
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات