۶۶ روز آخر بابی ساندز در سینماحقیقت

فیلم مستند «۶۶ روز آخر بابی ساندز» ساخته‌ی «برندان برن» در بخش نمایش‌های ویژه دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری گلونی،، این فیلم که تولید سال ۲۰۱۵ کشور انگلستان است، ۶۶ روز پایانی زندگی «بابی ساندز» را به تصویر می‌کشد. وی بعنوان داوطلب ارتش آزادی‌بخش ایرلند، اعتصاب غذای خود را از اول مارس ۱۹۸۱ آغاز کرد و پس از ۶۶ روز، در ۵ مه درگذشت.
این فیلم مستند با رویکردی هوشمندانه و با بنیه‌ی قوی پژوهشی، موضوع بحث‌برانگیز اعتصاب غذا در جنبش جمهوری‌خواه ایرلند را به تصویر کشیده است.
در فیلم گفته می‌شود که «بابی ساندز» با این جمله اعتصاب غذای خود را شروع می‌کند: «من در آستانه‌ی دنیای دیگری ایستاده‌ام؛ امیدوارم خدا روح مرا غرق در آرامش گرداند…»
نمایش افتتاحیه‌ی مستند ۱۰۵ دقیقه‌ای «۶۶ روز آخر بابی ساندز» در جشنواره معتبر «هات‌داکس» کانادا بوده است.
بخش «نمایش‌های ویژه» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت که بصورت غیررقابتی برگزار می‌شود، مختص نمایش آثار مستند برتر جهان است.
* مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۴ تا ۲۱ آذرماه ۱۳۹۵، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

پایان پیام

کد خبر : 27368 ساعت خبر : 11:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=27368
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات