بارش برف و باران تا نخستین روز زمستان ادامه دارد

بارش برف و باران تا نخستین روز زمستان ادامه دارد

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی گفت: در اکثر نقاط کشور با پدیده کاهش دمای هوا مواجه خواهیم بود و در پی آن، بارش برف و باران را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی گفت: در اکثر نقاط کشور با پدیده کاهش دمای هوا مواجه خواهیم بود و در پی آن، بارش برف و باران را خواهیم داشت.

فریبا گودرزی گفت: از اواخر امروز جمعه ۲۶ دی، دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور با کاهش قابل توجه مواجه خواهد شد و این روند تا روز چهارشنبه یکم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: کاهش محسوس دما بیش از سایر نقاط، در مناطقی از غرب، شمال غرب، شمال شرق و سواحل شمالی کشور احساس خواهد شد.

بارش برف و باران تا نخستین روز زمستان ادامه دارد

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی با تاکید بر درگیر شدن اکثر نقاط کشور با توده هوای سرد اظهارکرد: با توجه به روند کاهشی دمای هوا در سراسر کشور، توصیه می‌شود در رابطه با تامین حامل‌های سوخت و انرژی اقدامات لازم از سوی شهروندان به کار گرفته شود.

گودرزی از احتمال یخ‌زدگی جاده‌ها و معابر در برخی از مناطق واقع در نقاط شمالی کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: کاهش شدید دمای هوا در برخی از نقاط شمالی کشور سبب یخ زدگی معابر و جاده‌ها خواهد شد و به همین خاطر وضعیت تردد در جاده‌ها دشوار می‌شود.

وی با اشاره به استمرار بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور تا روز یکم دی ماه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در بسیاری از نقاط کشور استمرار برف و باران را تا نخستین روز زمستان شاهد باشیم.

بَرف یکی از ریزش‌های آسمانی و نیز نام پوششی است که از آن بر زمین تشکیل می‌گردد.

وقتی هوای گرم به بالای آسمان صعود می‌کند، بخار آب را هم همراه خودش به بالا به داخل آسمان می‌برد. در بالای آسمان بخار آب سرد شده و قطره‌های آب دور ذرّه‌های ریز گرد و غبار موجود در هوا تشکیل می‌شود. مقداری از بخار آب هم به شکل بلورهای ریز یخ منجمد می‌شود که قطره‌های آب سردشده را جذب می‌کند. قطره‌ها به شکل بلورهای یخ منجمد شده و کریستال‌های بزرگ‌تری را تشکیل می‌دهد که آن‌ها را برف‌ریزه می‌نامند. برف‌ریزه‌ها به هنگام سنگین‌شدن، پایین‌تر می‌آیند.

پایان پیام

کد خبر : 29141 ساعت خبر : 6:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29141
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات