ثبت ۲۷ اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی کشور

ثبت ۲۷ اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی کشور

غلامرضا سلیمانی از ثبت ۲۷ اثر تاریخی – فرهنگی در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان داشت: این آثار شامل ۲۷ اثر فرهنگی – تاریخی می‌باشند که ۲۶ اثر مربوط به تپه‌ها و محوطه‌های باستانی شهرستان دلفان و یک بنای قدیمی به نام حمام باشی در شهر خرم‌آباد است.

سلیمانی اظهار نمود: پرونده‌های پیشنهاد شده جهت ثبت نهایی در ۱۲ آبان ماه سال جاری به شورای ثبت سازمان مرکزی ارائه و با اتفاق آراء، واجد شرایط ثبت در فهرست میراث ملی گردیدند.

ثبت ۲۷ اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی کشور

محمدرضا اسدی معاون میراث فرهنگی استان در ادامه افزود: ثبت آثار تاریخی- فرهنگی در فهرست آثار ملی کشور گامی مهم در جهت حفظ و صیانت این آثار ارزشمند محسوب می شود. به گفته وی آثار ثبت شده شامل تپه، بنا و محوطه‌های تاریخی هستند که قدمت آنها به دوره‌های پیش از تاریخ ، تاریخی و اسلامی باز می‌گردد.

کشور در تقسیمات جهانی، محدوده‌ای از کره زمین است که در آن یک ملت زندگی می‌کنند و نام آن نیز در سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است. کشورها به وسیله مرزهای بین‌المللی از یکدیگر تفکیک می‌گردند و غالباً دارای یک حکومت مرکزی هستند. کشورها در تقسیم‌بندی‌های کوچک‌تر بهاستان یا ایالت، مرکز استان، شهرستان، مرکز شهرستان، شهر، بخش، مرکز بخش، دهستان، مرکز دهستان و روستا تقسیم می‌شوند. برخی کشورها در استان‌ها یا ایالت هایشان دارای حکومت یا فرمانداری مستقل هستند که اصطلاحاً به آنها حکومت خودمختار، ایالت خودگردان یا فرمانداری ایالتی گفته می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 28356 ساعت خبر : 5:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28356
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات