رونمایی از پویش پیشگیری از اسراف غذا در اصفهان

رونمایی از پویش پیشگیری از اسراف غذا در اصفهان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خوشه عظیم‌پور از اعضای جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست در این مراسم به نمایندگی از سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی استان گفت: این پویش با هدف حفاظت از منابع طبیعت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مسؤولان استان به راستی دغدغه حفظ محیط زیست را دارند و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان حامی سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی هستند گفت: چند وقتی است به همت سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی سراسر کشور به خصوص شهر زنجان پویش ملی جلوگیری از اسراف غذا شروع شده است.

وی گفت: شایسته است به نمایندگی از کسانی که سال‌ها به روش‌های مختلف از اسراف غذا جلوگیری می‌کنند اعلام نمایم در بین مردم این دیار نیز می‌توانیم نمونه‌های خوبی از راهکارهای اسراف دوری از غذا را پیدا کنیم که از سال‌های گذشته به شکل سنتی و خودجوش توسط خود مردم اجرایی شده است.

عظیم‌پور افزود: امیدواریم با همتی که به وجود آمده بتوانیم بیش از پیش این حرکت خداپسندانه را اشاعه دهیم زیرا باور داریم وقتی غذایی را هدر می‌دهیم فقط خود آن غذا نیست که ریخته می‌شود بلکه صدها لیتر آبی که برای تهیه آن صرف شده، انرژی که تا رسیدن غذا در سر سفرهای ما مصرف شده و ضررهایی که دفن زباله‌ها به محیط زیست ما وارد می‌کند را باید به حساب بیاوریم.

وی افزود: تشکل‌های محیط زیستی استان خود را مدافع هر فعالیت می‌دانند که اثری هرچند کوچک در حفاظت از محیط زیست داشته باشد.

پایان پیام

کد خبر : 29506 ساعت خبر : 0:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29506
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات