زندگی سهراب شهیدثالث بر پرده سینما

مستند پرتره «سفر سهراب» که به زندگی سهراب شهید ثالث می‌پردازد، آماده نمایش شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با پایان یافتن ساخت موسیقی مستند«سفر سهراب» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی امید عبدالهی، این مستند پرتره برای نمایش در بخش مسابقه ملی دهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت آماده شد. «سفر سهراب» درباره کارگردان برجسته سینمای ایران سهراب شهیدثالث است که مراحل پژوهش و تولید آن از ابتدای سال ۱۳۹۳ آغاز شد. این مستند بر یکی از مهم‎ترین و تاثیرگذارترین مقاطع زندگی و کار سهراب شهیدثالث متمرکز است، یعنی مقطعی که او موفق به ساخت دو فیلم مهم تاریخ سینمای ایران «یک اتفاق ساده» و «طبیعت بی‌جان» شد. این مستند هم‌چنین به ارتباط میان آثار این فیلم‌ساز و مسیر پُرفراز و نشیب زندگی‌اش می‌پردازد. در این فیلم از تصاویر ویدئویی و عکس‎های دیده نشده‎ای از این فیلم‌ساز استفاده شده‎است. مستند «سفر سهراب» متقاضی حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر نیز هست.
پیش از این سه فیلم کوتاه «پانسمان»،«کورسو» و «میزبان» از ساخته‌های امید عبدالهی در گروه سینمایی هنروتجربه اکران شده‎اند.

«سفر سهراب»/ پژوهش‌گر، نویسنده و تدوین‌گر: امید عبدالهی- فیلم‌بردار: رضا تیموری- گوینده گفتار متن: مهدی احمدی- صداگذار: حسن شبانکاره- آهنگساز: امیر بیات- دستیار کارگردان و مدیر تولید: میثم عباسی- گروه تحقیق: الهام عبدالهی راد، سامان بیات- عکاس: لیلا قدرت الهی فرد- طراح پوستر و عنوان بندی:مهدی فاتحی- ترجمه: محمد حسن شرف الدین- تصحیح رنگ و نور: محسن خیرآبادی- مجری طرح: رسانه فیلم دورنما- محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

پایان پیام

کد خبر : 28520 ساعت خبر : 10:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28520
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات