مدال نقره کیانوش رستمی در المپیک ۲۰۱۲ تایید شد

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان از دریافت پاسخ کمیته بین‌المللی المپیک در خصوص بررسی وضعیت تغییر جایگاه و مدال‌های دو ملی پوش کشورمان در المپیک ٢٠١٢ لندن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پیش از این بار‌ها خبر مثبت اعلام شدن دوپینگ حریف روس کیانوش رستمی در المپیک ٢٠١٢ لندن و تغییر رنگ مدال وی از برنز به نقره منتشر شده بود که در این زمینه می‌بایست تاییدیه کمیته بین‌المللی المپیک به کمیته ملی المپیک کشورمان ارسال می‌شد تا روند کار قانونی پیگیری شود.

در همین زمینه کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک از پاسخ IOC به مکاتبات این کمیته و بررسی وضعیت مدال‌های کیانوش رستمی و سعید محمدپور خبر داد و گفت: چندین مرحله نامه‌نگاری و پیگیری در خصوص مشخص شدن وضعیت این دو قهرمان ارزشمند با نهاد مربوطه یعنی کمیته بین‌المللی المپیک انجام شد که خوشبختانه صبح امروز وضعیت کیانوش رستمی با دریافت تاییدیه مشخص شد.

طبق نامه IOC، دوپینگ آپتی آئوکادوف وزنه‌بردار روس دسته ٨۵ کیلوگرم هم از سوی وادا و هم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تایید شد تا روال جابه‌جایی مدال و جایگاه نماینده کشورمان به ١ رتبه بالا‌تر پیگیری شود، به‌ این ترتیب که از کمیته ملی المپیک روسیه و ایران درخواست شد تا گواهینامه، دیپلم و مدال‌های دو وزشکار مورد نظر (آئوکادوف و رستمی) را به کمیته بین‌المللی المپیک جهت جابه‌جایی ارسال کنند.

هاشمی در این خصوص گفت: به محض تحویل مدال نقره رستمی، این مدال و گواهینامه نایب قهرمانی المپیک وی طی مراسمی به او اهداء خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در خصوص پاسخ نامه وضعیت سعید محمدپور نیز اظهار داشت: پروسه پیگیری وضعیت دوپینگی‌های این دسته به دلیل تعدد موارد مشکوک و همچنین شکایت برخی از ورزشکاران خیلی یچیده و طولانی شده و کمیته بین‌المللی المپیک نیز در نامه اخیر اعلام کرده که بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و پاسخ نهایی بهار اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: پیگیر وضعیت نهایی هر دو عزیز هستیم و قطعا به محض تحویل مدال‌ها ضمن اطلاع‌رسانی نسبت به تحویل آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

پایان پیام

کد خبر : 29228 ساعت خبر : 5:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29228
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات