مزار نوازنده شهیر کمانچه لری بازسازی می‌شود

به همت انجمن موسیقی خرم‌آباد مراسم گل‌باران مزار مرحوم علیرضا حسین‌خانی نوازنده چیره‌دست کمانچه لری امروز جمعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در این مراسم که مصادف بود با چهل و ششمین سالگرد درگذشت این هنرمند خرم‌آبادی،  هنرمندانی چون امین عباسی، فرشاد سیفی، اسفندیار ملایری، فرید رحمتی،شهرام فرهمند و غلامرضا سبزعلی و مظفر افشار (پدر بلوط ایران) هرکدام دقایقی برای حاضرین ایراد سخن کردند.

رییس  انجمن موسیقی لرستان در این  مراسم گفت: آبشخور موسیقی ما نغماتی‌ست که امثال هنرمندانی چون علیرضا حسین‌خانی و پیرولی سالم‌ها بجا گذاشته اند و هر اثر هنری که در سی سال اخیر تولید شده وام‌دار تولید کارهای این عزیزان می‌باشد.

 امین عباسی افزود: در یک برهه‌ی زمانی مرحوم  آقای ایزدپناه آثار هنرمندان را ثبت‌وضبط نمودند تا به دست ما رسیده وما کمتر کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که  بتوانیم این آثار را باکیفیت بهتر در کتابخانه ملی ایران ثبت کنیم و یا با یک شماره مجوز از اداره ارشاد برای آیندگان دست به دست دهیم.

عباسیان در خصوص سنگ مزار استاد علیرضا حسین‌خانی توضیح داد: از جمله مهم‌ترین فعالیتی که بتواینم در انجمن داشته باشیم این است که بارگاهی در حد و وصف این عزیز بنا کنیم. علی‌رقم اینکه  میراث فرهنگی برای بازسازی بنای درگذشتگان، مشاهیر و مفاخر ردیف و بودجه دارد متاسفانه قول‌هایی به ما دادند که به آنها عمل نکردند.

از دیگر حاضرین در این مراسم ذبیح‌اله کردعلیوند، بردیا مهرآرا، حامد فیضیان .احمد رنجبر، فرشاد سیفی، نعمت بهاروند، مجتبی رومانی، علی براتی، سید نوری موسوی، مجتبی زرین‌جویی ، آمین جوادآبادی، خانم فائزه خوانساری، زهره شرفی، فاطمه یاراحمدی، امیر نوروزی، عزت درگاهی، مهران پدرام، حشمت بازرگان، برادران مختوایی و جمع کثیری از هنرمندان موسیقی و نمایش بودند.

گزارش تصویری از این مراسم را ببینید:

پایان پیام

خبر: امین خیرآبادی

عکاس: امین ساکی، بهروز محمدی، احمد رنجبر

کد خبر : 28375 ساعت خبر : 8:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28375
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

تا وقتی مزار استاد علیرضا حسین خانی ناشناخته وکهنه مونده بود وکسی از اون خبر نداشت من هر ازگاهی سری می زدم و این ناشناخته بودن و کهنه بودنش یک حالت عجیب و بی نظیر بود که وصفش ممکن نیست فقط میگم لذت می بردم و به وجد میومدم…اما حالا ببینیت فردا یه عده میان سنگ قبر قدیمی و کهنه اش رو که تو تار و پود این قبرستان قدیمی جایی خوش کرده بود رو در میارن و کلا فضای اون جا رو به هم می ریزند! اگه می خوان مزار شایسته درست کنند کارشناسانه، نه مثل آرامگاه استاد رضا سقایی که نصفه نیمه رها کردند…