پهنای باند اینترنت در لرستان ۶ونیم برابر شده است

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان در سالن اجتماعات استانداری گفت: در این مدت پهنای باند اینترنت در لرستان ۶ ونیم برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، وی که به استان لرستان سفر کرده است با بیان اینکه رشد اقتصادی در اوایل امسال به پنج درصد رسیده است اظهار کرد: کشور در بخش‌های مختلف کشاورزی به خودکفایی رسیده تا جائی که می‌توانیم گندم هم صادر کنیم.

وی همچنین گفت: با همه محدودیت‌هایی که کشور داشت سعی شده تا تحولی در همه بخش‌های کشور ایجاد شود.

واعظی افزود: اعتقاد داریم که کاهش تورم باید همراه با رونق اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: امروز تحریم‌ها برداشته شده است و فضای بین ‌لمللی برای ایران فراهم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برجام را یکی از دستاوردهای نظام عنوان کرد که با مقاومت مردم به‌دست آمد، افزود: باید کارهای بزرگی در کشور انجام دهیم.

همچنین در این جلسه استاندار لرستان بر ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی لازم در مناطق گردشگری این استان تاکید کرد.

هوشنگ بازوند در سخنانی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ سال بوده که لرستان رتبه اول بیکاری کشور است اظهار داشت: واقعیت این است با آوار بسیار زیاد بیکاری مواجه بودیم و این آواربرداری سرمایه گذاری سنگینی می‌خواهد و نیازمند به حضور بخش خصوصی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به شدت نیازمند تسهیلات بانکی کم بهره هستیم گفت: استانی که نرخ بیکاری تک رقمی دارد باید زیر ساخت‌های لازم برای توسعه در آن فراهم شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه ۳۵ تا ۴۰ درصد سپرده‌های بانکی استان در اختیار بانک‌های خصوصی است گفت: واقعاً کنترل بانک‌های خصوصی در اختیار ما نیست و مشکل و معضل عدم همکاری این بانک‌ها باید حل شود.

بازوند ادامه داد: اینکه اختیار سپرده‌ها در بانک‌های خصوصی استان را نداشته باشم خوب نیست.

وی بر ضرورت توجه به استان لرستان در ستاد تسهیل کشور گفت: لرستان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی بوده و باید در این راستا توجه بیشتری به لرستان صورت گیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات به روستائیان لرستان گفت: در غیر اینصورت ما شاهد مهاجرت آنها به شهرها خواهیم بود.

پایان پیام

کد خبر : 28904 ساعت خبر : 11:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28904
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات