تا مرز وارونگی

تا مرز وارونگی

پایگاه خبری گلونی، انوشه میرمجلسی: فیلم «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی قصه‌ای خوب و یکدست دارد که با جزئیات به‌جا و درست و بازی‌های روان و قوی، شما را دنبال خود می‌کشاند.
همه چیز حساب شده و تمیز طراحی شده است. فیلمنامه‌ای که لب مرز حرکت می‌کند و با در نظر گرفتن نکات روانشناختی، قصه زندگی دختری را ترسیم می‌کند که همه ما به کرات در اطراف خود دیده‌ایم. دخترانی که راه زندگیشان را دیگران برایشان تعریف می‌کنند. این دیگران در هر مقطع زمانی تغییر می‌کند، زمانی پدر، زمانی برادر و زمانی همسر؛ و این میان سرنوشت است که دست به دست می‌چرخد.
فیلم «وارونگی» به ظرافت هرچه تمام‌تر یادمان می‌اندازد که زندگی ما هم می‌تواند مانند هوا، دچار وارونگی شود. وقتی حجم زور و اجبار زیاد می‌شود، جایی برای آرزو و رؤیا نخواهد ماند. وارونگی قصه پیچیده‌ای ندارد اما تا مدتی پس از تماشا در ذهن‌تان ادامه پیدا می‌کند و به زندگی می‌اندیشید که تا چه حد می‌تواند فروریختنی باشد و تا چه حد همه چیز در زندگی ما وابسته به محیط زیستمان است.

تا مرز وارونگی
شاید در وهله اول چندان توجهی به بار محیط زیستی فیلم نداشته باشیم اما وقتی زمانی را به تفکر درباره فیلم اختصاص می‌دهیم، متوجه می‌شویم که تمامی روابط اجتماعی‌مان تنها تا زمانی در امن و امانند که محیط زیستمان امن و امان باشد. نکته‌ای که در فیلم با نشانه‌های مختلفی می‌شود دنبال کرد. از جمله توجه نیلوفر (شخصیت اصلی داستان) به گل و گیاه و دریافت انرژی روزانه‌اش از آنها یا بهم ریختگی و آشفتگی زندگی این خانواده در زمان وارونگی دما و آلودگی هوای تهران.
بازی درخشان سحر دولتشاهی و دیالوگ‌های به اندازه و هدفمند از نقاط مثبت فیلم است. حضور محمدحسن شهسواری به عنوان مشاور فیلم‌نامه نیز یکی دیگر از نقاط قوت وارونگی است.
در اکران این فیلم شاهد بی‌مهری‌هایی هستیم و تعداد محدود سالن‌های اختصاص یافته، باعث افسوس است اما بهنام بهزادی با وارونگی‌اش، نشان داد که می‌شود بی‌هیاهو فیلم خوب ساخت و مخاطب جدی و اندیشمند سینما را راضی کرد.
خلاصه که اگر دلتان یک فیلم خوب می‌خواهد با قصه‌ای نو و حرف‌هایی که به دل می‌نشیند، اگر دغدغه روابط آدم‌ها را دارید و دلتان می‌خواهد در سینما هم ردپای این دغدغه را دنبال کنید، اگر محیط زیست و اثراتش را بر زندگی روزمره آدم‌ها جدی می‌گیرید و برایتان مهم است، تماشای فیلم نجیب «وارونگی» را از دست ندهید که در بازار مواج و فانتزی پسند این روزهای سینما، مظلوم واقع شده است.
با این اوصاف اکران محدود این فیلم را مخاطب فهیم سینما باید رونق ببخشد.

پایان پیام

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

کد خبر : 29643 ساعت خبر : 6:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=29643
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات