شناسایی ۱۹ کانون تولید بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام(ره)

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با توجه به وجود بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به منظور پایش کانون‌های شناسایی شده بو با حضور مسئولان ملی و استانی از این منطقه بازدید بعمل آمد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این بازدید گفت: بر اساس اقدامات انجام شده حدود ۱۹ کانون تولید بو در منطقه شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۲ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.

ناصر مهردادی افزود: با توجه به وجود گاز H2S که منشا انتشار بو در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) می باشد واحد های این منطقه بر اساس میزان انتشار بو به سه دسته A،B و C طبقه بندی شده‌اند.
وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در رابطه با انتشار بو در این منطقه فاضلاب فرودگاه بین المللی امام خمینی بوده است، تصریح کرد: بر اساس نمونه گیری و آنالیزهای انجام شده از خروجی فاضلاب این فرودگاه خوشبختانه میزان گاز H2S موجود در آن پایین بوده در طبقه بندی C قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه به مجموعه اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در این خصوص اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته راهبردی جهت ساماندهی واحدهای آلاینده،تعیین شدت آلودگی واحدهای این منطقه با نمونه برداری از گاز H2S، اولویت بندی واحدهای آلاینده و صدور ۱۲ مورد اخطاریه جهت احداث سیستم تصفیه فاضلاب و ارتقای عملکرد زیست محیطی به واحدهای آلاینده از جمله اقدامات انجام شده می‌باشد.

گفتنی است در این پایش مشترک مشاور معاون اجرایی رئیس جمهور،معاون عمرانی استانداری تهران، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، مدیرعامل آب و فاضلاب تهران و مسئولین محلی به خصوص فرماندار ویژه شهرستان ری و مدیران شهرداری تهران در محدوده جنوب تهران حضور داشتند.

پایان پیام

کد خبر : 30789 ساعت خبر : 1:49 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30789
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات