نمایندگان استان فارس به پویش ما صدای بختگان هستیم پیوستند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ۲۸ نفر از نمایندگان استان فارس و استان‌های مجاور با امضای بیانیه‌ای به پویش مردمی ماصدای بختگان هستیم پیوستند، این پویش مردمی می‌کوشد تا با بازتاب دادن مسایل و مشکلات تداوم خشکسالی و خشک شدن تالاب‌های فارس نگاه عمومی را به سمت احیای این تالاب‌ها جلب کند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از امضا کنندگان این بیانیه، اظهار داشت: هر حرکت عمومی و قانونی برای احیای تالاب‌های خشکیده فارس مورد احترام و تکریم نمایندگان مجلس است.

سید حسین افضلی ادامه داد: تالاب‌های فارس بر اثر تداوم خشکسالی و دخالت‌های انسانی و برداشت‌های بی‌رویه آب خشک شده و دراین میان تالاب بختگان وضعیت وخیم‌تری دارد. این تالاب‌ها با تداوم خشکسالی و کم‌آبی و با برداشت‌های غیرمتعارف به کانون ایجاد ریزگرد تبدیل می‌شود و ما از هیچ کوششی برای احیای این تالاب‌ها فروگذار نخواهیم کرد .
نماینده اقلید در مجلس با بیان اینکه تالاب‌ها نوعی سرمایه ملی به حساب می‌آیند گفت: حرکت‌های مردمی برای احیای مناطق تالابی و دریاچه‌های خشک شده در بسیاری از مناطق اثر گذار بوده است از این رو نمایندگان مردم فارس در مجلس نیز به این پویش مردمی پیوسته‌اند .

گفتنی است: دریاچه بَختِگان، از دریاچه‌های ایران در استان فارس و در شهرستان نی ریز است که هم اکنون کاملاً خشک شده‌ است. این دریاچه در سال‌های پرباران به دریاچه طشک می‌پیوندد و طشک و بختگان را می‌سازد ، بختگان هنگام پر آبی زیستگاه زمستانه پرندگانی است که از روسیه و دشت‌های سیبری به ایران مهاجرت می‌کنند.

پرواز فلامینگو، درنا، کبوتر دریایی، آب‌چلیک، مرغابی، غاز و سایر پرندگان سال‌هاست که دراین دریاچه مشاهده نشده است .

پایان پیام

 

 

کد خبر : 30396 ساعت خبر : 0:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=30396
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات