پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر با موسیقی فلامنکو

سه‌شنبه ۲۸ دی ماه هم زمان با پنجمین روز سی‌ودومین جشنواره موسیقی فجر، با اجراهایی از گروه‌های خارجی در تالار وحدت پی گرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه داکوئنده دل مورا روی صحنه می‌آید. طی سال‌های اخیر جشنواره موسیقی فجر در بخش بین‌المللی نگاه قابل توجهی به موسیقی فلامنکو داشته است. سال گذشته آنتونیو ری از نوازندگان فلامنکو به ایران آمد، امسال نیز از یک خواننده و یک نوازنده مشهور دیگر فلامنکو برای حضور در جشنواره فجر دعوت به‌عمل آمده است. داکوئنده دل مورائو خواننده و دیه‌گو دل مورائو نوازنده اسپانیایی فلامنکو اجرایی مشترک خواهند داشت. فلامنکو موسیقی سنتی کشور اسپانیا است که در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایران نیز طرفدار دارد.

در ادامه گیوم پره در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. گیوم پره تاکنون در جشنواره‌های موسیقی جاز در شهرهای لندن، پاریس، وین، زوریخ، روتردام، بانکوک و… به عنوان رهبر و آهنگساز شرکت کرده است. وی همچنین در کشورهای اتریش، انگلیس، فرانسه، آلمان، بلژیک، لهستان، بلغارستان، لاتویا، چک، ایتالیا، سوئیس، آمریکا، هند، تایلند، ویتنام، آرژانتین، شیلی، اروگوئه، سنگال، ساحل عاج و استرالیا به اجرای موسیقی پرداخته است.

اما تالار رودکی در پنجمین روز جشنواره میزبان یک گروه هم نوازی و برگزیدگان جشنواره جوان می‌شود. در این شب ابتدا آنسامبل پرکاشن تهران در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روی صحنه می‌رود. اولین اجرای آنسامبل پرکاشن تهران در «فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران» در اردیبهشت‌ماه ١٣٩۵ با آثاری از «آلفرد اشنیتکه»، «استیو رایش»، «مازیار یونسی» و «آرمین خیردان» در تالار رودکی برگزار شد و مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت. در ادامه و در ساعت ۲۱ و ۳۰ برگزیدگان جشنواره جوان به اجرای برنامه می‌پردازند.

اما برج آزادی در این شب تنها میزبان یک برنامه است و در ساعت ۵۲۱ و ۳۰ گروه «قلم را بچرخان» با اجرایی متفاوت میزبان علاقه‌مندان در بخش موسیقی تلفیقی می‌شود. به گفته اشکان خطیبی، خواننده و سرپرست گروه این پرفورمنس بیشتر از اینکه یک پرفورمنس موسیقایی باشد، پرفورمنس تجسمی است و فلسفه آن تأثیر اجرای موسیقی راک روی طراحی و ایده‌پردازی است.

پایان پیام

کد خبر : 32082 ساعت خبر : 2:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32082
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات