بخش ایرانی تالاب هورالعظیم احیا شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تا بهمن ماه امسال ۷۱ درصد هورالعظیم آبگیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احمدرضا لاهیجان‌زاده در ستاد استانی مقابله با ریزگردها اظهار داشت: پس از یک دوره ۱ روزه که در بهمن ماه سال پدیده گرد و خاک رخ داد مصوبه‌ای با هدف تعیین وظایف دستگاه‌ها و اعتبارات لازم به تصویب دولت رسید.
وی افزود: در این راستا میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مصوبه در نظر گرفته شد ولی از این مقدار فقط میلیارد تومان تامین شد بنابراین عدم تخصیص اعتبار سبب شد پیش بینی‌های مصوبه به سرانجام نرسد.

مدیرکل محیط زیست خوزستان با اشاره به اینکه کانون‌های شناسایی ریزگردها شده بیان کرد: در سطح استان هزار هکتار کانون ریزگرد شناسایی شده است.

وی با اشاره به حضور سفیر عراق در این جلسه گفت: با تلاش‌های انجام شده بخش ایرانی تالاب هورالعظیم احیا شده و انتظار داریم که در بخش عراقی تالاب تلاش بیشتری برای احیا شود چرا که می‌تواند سپر خوبی برای جلوگیری از حرکت ریزگردهای با منشا عراق شود.

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه راه‌اندازی طرح آماک تسریع بخشیده شود، عنوان کرد: تا بهمن ماه امسال ۷۱ درصد هورالعظیم آبگیری شده است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می دهد که از سال تا امسال با روند افزایشی روزهای هوای پاک در طی سال مواجه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان به راه اندازی بیست و دومین دستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان اشاره کرد و گفت: تالاب شادگان درحال تغذیه از زهکش‌های نیشکر است.

وی بیان کرد: تاکنون  میلیون متر مکعب آب باران وارد تالاب شادگان شده همچنین تا پایان خرداد ماه طرح جدیدی برای انتقال آب به میزان ۳۵۰ میلیون متر مکعب به تالاب شادگان اجرایی می‌شود.

پایان پیام

 

کد خبر : 35504 ساعت خبر : 4:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35504
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات