تیوال چگونه تیوال شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مدتی است شبکه اجتماعی فرهنگ و هنر تیوال، به عنوان مرجعی برای خرید و رزرو بلیت های کنسرت، تاتر و سینما و در بخش‌های گردشگری و ادبیات و … در میان اهالی هنرجایگاه ویژه‌ای دارد. خبرنگار گلونی به بهانه حضور این شبکه اجتماعی به عنوان سامانه فروش بلیت در جشنواره‌های موسیقی و تاتر فجر با محمد عمروآبادی مدیر عامل تیوال گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

تیوال کی متولد شد و الان چند ساله است؟

تیوال در چهارم شهریورماه سال نود و یک برپا شده و نزدیک به چهار سال و نیم از فعالیتش می‌گذرد.

ایده‌ی راه اندازیش از کی شروع شد و به نظر شما الان در چه جایگاهی قرار دارد و عمده‌ی فعالیت هایش چه چیزی است؟

ایده تیوال در سال نود، حدود یک سال پیش از راه‌اندازیش شکل گرفت… تیوال یک جریان شبکه اجتماعی روی برنامه‌های هنری و تفریحات گردش‌محور شکل داده که کاربر در همه جاش حضور و در تولید محتوا نقش داره، همچنین نظر و گفت‌وگوی کاربران درباره اتفاقات و آثار هنری یک محور اصلیه، خدمات پوشش رسانه‌ای به این جریان افزوده می‌شه و با خرید بلیت یک چرخه کامل رو ایجاد می‌کنه… تلاش کردیم امروز مرجع قطعی کاربران برای دنبال‌کردن، انتخاب و خرید بلیت آثار هنری باشیم

در حال حاضر  تیوال به عنوان یکی از معروفترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات برنامه‌های هنری و تهیه بلیت است. برای رسیدن به این جایگاه چه تلاش‌هایی کردید و  از چه موانعی عبور کردید؟

از توصیف شما خوشحالیم و امیدواریم به‌درستی همینطور باشد. با توجه به اینکه هسته مرکزی تیم تیوال از سال ٨٠ و در نخستین سال‌های دانشجویی شکل گرفت، سال‌ها تلاش جدی و آزمودن چندین ایده بزرگ که بیشترش با شکست‌های بزرگی هم تا پیش از تیوال همراه بود، نیاز به صبوری زیادی برای رسیدن به هدف وجود داشت… نداشتن هیچ پشتوانه مالی خصوصی یا دولتی، مسیر ما را ظریف‌تر و سخت‌تر کرد، طوری که ما ناچار باید از درآمد‌های خود تیوال دوباره و با دقت در خودش سرمایه‌گذاری می‌کردیم و توسعه‌اش می‌دادیم.

برنامه‌ریزی تیوال برای فروش و ساماندهی و رزرو بلیت مواقع خاص مثل این روزها و جشنواره به چه شکل است؟

با توجه یه اینکه بیشتر اعضای تیممان علاقه‌مند و مخاطب هنر هستیم، در این سال‌ها در راستای کارمان، تمرکز و دقت ویژه‌تری به نیازها به عنوان یک مخاطب داشتیم، از این‌رو بسته ویژه‌ای را برای جشنواره‌ها طراحی کردیم که شامل اطلاع‌رسانی کامل، تبلیغ، پوشش خبری، تصویری، صوتی و ویدیویی و بهره‌گیری از سیستم پیشرفته رزرو بلیت خبرنگاران، مهمانان و در نهایت خرید اینترنتی بلیت و صندلی با ایده‌ای ساده و روان برای مخاطبان هست که منجر به رضایت‌بخشی بالای هم مردم و هم مدیران اجرایی شده.

پیرو سؤال قبل در حال حاضر باچه مشکلات یا انتقاداتی روبرو هستید؟

شاید مهمترین مشکل این روزهای ما این است که تیوال از تیمش جلو افتاده… یعنی ما باید سعی کنیم خودمان را به سرعت رشد تیوال برسانیم و همپای آن بزرگ شویم تا این میزان از کار پیوسته در تیم‌های مختلف را بهتر مدیریت کنیم.

در حوزه‌ی فعالیتی شما رقبای باتجربه‌ای حضور دارند  برای کسب محبوبیت  و به اصطلاح به چشم اومدن در این حوزه چه فعالیت‌هایی رو انجام دادید؟

تیوال به واسطه اینکه تنها تکیه‌گاهش ایده‌های نو و کیفیت بالای خدمات بوده، ریشه‌های عمیقی دوانده که ممکن است در نگاه نخست دیده نشوند اما در تار و پود خدماتش جاری است و باعث شده اینجا کاربر، هنرمند و تولیدکننده با یک تجربه تازه و شیرین روبرو شوند، نه صرفاً یک سایت دیگر برای فروش بلیت. در واقع خرید اینترنتی بلیت که با تمرکز و تکنولوژی بالایی طراحی شده، تنها بخشی از حلقه خدمات و تجربه کاربر است.

می‌دانم که تیم جوان و پرانگیزه‌ای در تیوال فعالیت می‌کنند آیا طرح و ایده‌ی نویی برای روزهای آینده‌ی تیوال دارید؟

روزی که ایده تازه‌ای در سر نداشته‌باشیم را روز آغاز سقوطمان می‌دانیم! بنابراین مسیری بس طولانی و هیجان‌انگیز پیش روی ماست.

پایان پیام

گفت‌وگو: فرزانه ناظری

کد خبر : 32966 ساعت خبر : 3:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32966
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات