شکست صداوسیما از تلگرام در حادثه پلاسکو

شکست صداوسیما از تلگرام در حادثه پلاسکو

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: شبانه‌روز صداوسیما از خطرات شبکه‌های اجتماعی و اعتمادنکردن به اخبار رسانه‌های ارتباط جمعی مانند تلگرام، مردم و مخصوصا نسل جوان را پرهیز می‌دهد و لابه‌لای این پندهای اخلاقی، به مردم گوش‌زد می‌کند که اطلاعات و اخبارِ سریع و صحیح را از ما بگیرید نه شبکه‌های اجتماعی و خدای نکرده ماهواره.

شکست صداوسیما از تلگرام در حادثه پلاسکو

در حادثه پلاسکو یک‌بار دیگر ثابت شد که صداوسیما و گزارش‌گران آن، قافیه را به شبکه‌های اجتماعی و مهمترین آنها یعنی تلگرام باخته‌اند.

گاهی این گزارش‌گران رسانه ملی بودند که پایه‌گذار اخبار کذب می‌شدند. خبرنگارانی که به‌طور زنده تعداد شهدا را فلان تعداد اعلام می‌کرد و کانال‌هال تلگرامی با استناد به همین خبر، اخبار را به مخاطبان خود منتقل می‌کردند، ولی بعد از مدتی خبرنگار دیگری آن را تکذیب می‌کرد و شبکه‌های مجازی را مقصر رواج این خبر دروغ می‌دانست.

شب گذشته سیمای خوزستان حسن هوری دروازه‌بان تیم صنعت نفت آبادان را کشت و زنده کرد. خبر تصادف هوری به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد ولی بعد از گذشت ساعتی تکذیب شد. نمونه‌هایی از این دست الی‌ماشالله است.

ناخودآگاه یاد زمان خردسالی خود و بمباران می‌افتم که پیچ رادیو یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین وسایل خانه بود. چون این پیچ باید رادیویی را به‌کار می‌انداخت که در زمان حمله هوایی و وضعیت قرمز، یک شهر را از خطر موشک‌باران نجات می‌داد.

مدت‌هاست با خود صحنه‌ای را تصور می‌کنم که زبانم لال، چشمم کور، خاک پُر دهانم، روزی کشور عزیزم، مقصد حمله هوایی یک کشور از خدا بی‌خبر شود.

من کنترل در دست، شبکه خبر را می‌بینم که مجری با آب و تاب خبر حمله هوایی را می‌دهد و ما همه به پناه‌گاه پناه می‌بریم. ولی چند دقیقه دیگر، مجریِ دیگری با لبخند ملیحی بر لب، این خبر را تکذیب می‌کند و گردن یک بدبخت از همه‌جا بی‌خبری می‌اندازد و روزی دیگر خبر از امن و امانی وضعیت می‌دهد ولی یک جنگنده دشمن روی آسمان شهر در پرواز باشد.

با این وضعیت خبررسانی در صداوسیما، حتی تصور وضعیت آشفته خبری در یک زلزلهِ احتمالی در شهری مانند تهران دلهره‌آور است.

پایان پیام

کد خبر : 33753 ساعت خبر : 0:11 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33753
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات