صدور پروانه شکار در دو منطقه از یزد و کرمان

صدور پروانه شکار در دو منطقه از یزد و کرمان

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست گفت: برای اولین بار پروانه رسمی قرق‌های اختصاصی به متقاضیان آن در استان‌های یزد و کرمان اعطا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، علی تیموری افزود: با توجه به تأیید پنج منطقه برای قرق‌های اختصاصی توسط شورای عالی محیط زیست، تکالیف و دستورالعمل فعالیت این قرق‌ها نیز توسط این شورا تصویب و به استان‌ها ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست سه سال است مجوز شکار چهار پا صادر نکرده است و در این مدت به صورت پایلوت یک منطقه در یزد به عنوان منطقه قرق اختصاصی فعال بود که در این زمان قرقداران با جذب نیروهای محیط بان موجب حفظ حیات وحش و افزایش گونه‌های جانوری این منطقه شدند.

تیموری گفت: براساس بررسی‌ها، در این منطقه تا ۴۰۰ درصد انواع گونه‌های حیات وحش اعم از قوچ، میش، کَل و بز رشد داشته است، در واقع پیش از اجرای قرق، تعداد این گونه‌ها حدود ۱۵۰ رأس بود که اکنون به هزار و ۱۰۰ رأس رسیده است.

صدور پروانه شکار در دو منطقه از یزد و کرمان

وی ادامه داد: بر این اساس برای اولین بار پروانه قرق‌های اختصاصی با اعتبار ۵ سال در دو منطقه در یزد و کرمان که به امضای رییس سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است، به متقاضیان آن که افراد حقیقی و حقوقی هستند، اعطا می‌شود.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست گفت: اکنون در این مناطق قرق، بیش از دو هزار رأس کل و بز و قوچ و میش وجود دارد که مقرر شد به مدت یک ماه (۲۰ بهمن تا ۲۰ اسفند) مجوز شکار فقط ۳۴ رأس قوچ، میش، کل و بز این مناطق صادر شود.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

کانال تلگرام گلونی خبرهای پایگاه را به راحتی در اختیارتان می‌گذارد.

پایان پیام

کد خبر : 34604 ساعت خبر : 2:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34604
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات