مردم در حادثه پلاسکو مقصر نیستند

مردم در حادثه پلاسکو مقصر نیستند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر مجید دریکوند با اشاره به اهمیت مدیریت بحران در این قضیه پلاسکو گفت: ایمنی و بهداشت و محیط زیست تحت عنوان SSD در تمام دنیا در قالب یک بسته کار می‌شود و هرجایی که فعالیتی قرار است صورت بگیرد این سه کلید واژه مورد توجه قرار می‌گیرد. این روزها پلاسکو یک مصداق بارز شده است و این سه فاکتور به عنوان یه مولفه اساسی مورد توجه هستند. از محیط زیست که بگذریم و بهداشت که حساسیت نسبت به آن حائز اهمیت است به مسئله مهم ایمنی می‌رسیم. طبق ماده ۸۵ قانون کار،رعایت استانداردهای ایمنی ضروری است و نیاز است طبق این قانون آموزش‌های مورد نیاز در مورد ایمنی کار دیده شود که شامل بخش‌های مختلف می‌شود.

دریکوند ادامه داد: با بروز حادثه پلاسکو یک آسیب جدی به اعتماد عمومی وارد شده است. پلاسکو از تکنولوژی ۵۰ سال پیش بهره می‌گرفته است که به عنوان مثال از آزبست در ساخت بنای آن استفاده شده است که در طولانی مدت می‌تواند باعث بیماری‌های جدی را برای شهروندان بشود.

مردم در حادثه پلاسکو مقصر نیستند

این کارشناس محیط زیست درباره قراردادهای نوشته شده در مورد ایمنی گفت: این قراردادها برای این است که مردم امنیت جانی و روانی بیشتری داشته باشند اما در مسئله ای مانند پلاسکو مردم کمتر دخالت دارند. ما باید در حوزه آموزش به این مسئله توجه داشتیم. نباید از مردمی که آموزش ندیده اند انتظار داشته باشیم که در مواجه با قضایایی اینچنینی رفتاری مناسب از خود نشان بدهند. البته قدری از این مسئله هم شامل زیرساخت‌هاست و نمی‌توان از مردمی که زیرساخت‌ها برای آنها فراهم نیست انتظار رفتاری دقیق داشت.

پایان پیام

 

کد خبر : 33396 ساعت خبر : 0:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=33396
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات