«نشر کتاب الکترونیکی در ایران» منتشر شد

کتاب «نشرکتاب الکترونیکی در ایران» در شمارگان ۵۰۰ نسخه و در ۱۷۹ صفحه به قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی موسسه خانه کتاب راهی بازار نشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب در مقدمه این کتاب نوشته است:« حدود ربع قرن از آغاز شکوفایی و توسعه نشر الکترونیک در جهان می گذرد، این در حالی است که اساسا اطلاعات و دانش ناشران ما در این زمینه آن چنان که باید نیست و نشر الکترونیکی در ایران تعریف و جایگاهی استاندارد ندارد. چرایی این مشکل را باید نخست در شکل و شیوه سنتی نشر ایران، سپس در عدم برنامه ریزی صحیح متولیان امر نشر کتاب جست و جو کرد. متاسفانه نشر ما با وجود سابقه ۲۰۰ ساله- بلکه ۴۰۰ ساله – سینه به سینه و نسل به نسل و به شیوه سنتی حرکت کرده و طی این دوره ها نتوانسته به گونه ای آکادمیک و علمی رشد و توسعه یابد….».

مخاطبان اصلی این کتاب، در سطح اول ناشران و تولید کنندگان کتاب الکترونیکی، مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش و در سطح دوم استادان، دانشجویان و دانش آموزان هستند.

اکثر بخش های این کتاب در نتیجه پژوهش های ده ساله نویسنده در این حوزه انجام شده و به صورت بومی به مسائل نشر کتاب الکترونیک و به صورت خاص کتاب درسی الکترونیکی پرداخته است.

کتاب «نشر کتاب الکترونیکی در ایران» در هشت فصل «کلیات کتاب الکترونیکی، ناشران، تولید کنندگان و تجمیع کنندگان کتاب الکترونیکی، وضعیت نشر کتاب الکترونیکی در ایران، دید بین المللی به نشر کتاب الکترونیکی، ابعاد مختلف نشر کتاب الکترونیکی، کتاب درسی الکترونیکی و کتاب درسی الکترونیکی دانشگاهی» به رشته تحریر در آمده است.

پایان پیام

 

 

کد خبر : 34036 ساعت خبر : 0:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=34036
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات