کوچه هنرهای ایرانی

خانه فرهنگ فدک به منظور عرضه و آشنایی شهروندان با تنوع محصولات صنایع دستی و با ارج گذاشتن به مقام هنرهای سنتی کشور بازارچه هنری صنایع دستی با عنوان “کوچه هنرهای ایرانی” را روز سه‌شنبه ۵ بهمن‌ماه برگزار می‌کند .

به گزارش پایگاه خبری گلونی، هدف از برگزاری این بازارچه تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب‌ و رسوم ، سنت‌ها و فرهنگ ایرانی ، احیای فرهنگ سنتی ایرانی،  ارایه آثار فرهنگی و هنری هنرمندان و معرفی شاخه‏‌های گوناگون هنر و آشنایی بیشتر شهروندان با این محصولات است.

بر اساس این گزارش جمعی از هنرمندان آثار خلق شده خود را که شامل معرق کاری، منبت کاری، سوخت چوب، گلیم بافی، نقاشی، خوشنویسی، عروسک‌سازی، معرق موزاییک، صنایع دستی، سفالگری و… در معرض دید عموم قرار می‌‏دهند.

در این بازارچه هنرمندانی از رشته های مختلف صنایع دستی مانند: سفال ، تپینه ، طراحی روی شیشه ، زیورآلات سنتی و… حضور دارند.

گفتنی است، صنایع دستى به‌عنوان زیرمجموعه‌اى وسیع از هنرهاى سنتى ایران از گذشته‌هاى دور تا امروز جایگاه ویژه‌اى در فرهنگ بومى و معنوى سرزمین‌مان داشته است. صنایع دستى به آن گروه از صنایعى گفته مى‌شود که مهارت، ذوق و بینش انسان در آن نقش اساسى دارد. صنایع دستى بازتابى از تاریخ تمدن هر ملت و قومى است و مى‌توان انتشار مؤثرى براى فرهنگ و سنن مناطق مختلف باشد.

بازارچه “کوچه هنرهای ایرانی” با حضور هنرمندان و کار آفرینان روز سه شنبه ۵ بهمن‌ماه  از ساعت ۹ تا ۱۹ در خانه فرهنگ فدک برپا می‌شود.

 علاقه‌مندان برای شرکت در این بازارچه صنایع دستی می‌توانند به نشانی میدان رسالت، خیابان شهید آیت ا… مدنی، بعد از تقاطع گلبرگ، کوچه بوستان فدک مراجعه کنند. و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۳۰۰۲۲ تماس بگیرند.

پایان پیام

کد خبر : 32884 ساعت خبر : 6:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32884
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات