ابتکار: اصلاح تقویم آموزشی مدارس تصویب شد

ابتکار: اصلاح تقویم آموزشی مدارس تصویب شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با حضور گروه‌های مختلف کار کارشناسی روی این موضوع صورت گرفت تا بتوانیم تعطیلات آموزش ‌و پرورش را در طول سال توزیع کنیم. وزارتخانه آموزش و پرورش نیز بر این موضوع تاکید دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع گردوغبار خوزستان که روز گذشته به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه وزیر کشور گزارشی از نحوه مدیریت مشکلات مختلف استان خوزستان ارائه دادند.

ابتکار: اصلاح تقویم آموزشی مدارس تصویب شد

همچنین وزیر نیرو گزارشی در مورد تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور حل مشکلات آب و برق خوزستان ارائه کردند. علاوه بر این وزیر جهاد کشاورزی گزارشی را در ارتباط با اقدامات این وزارتخانه در راستای مقابله با کانون‌های گرد و خاک‌های خوزستان ارائه دادند.

وی با اشاره به وجود ۳۰ هزار هکتار کانون فوق بحرانی در استان خوزستان اظهار کرد: مطالعات شناسایی کانون‌های گردوغبار ایران طی دولت یازدهم انجام و تکمیل شد. علاوه بر این در خوزستان برنامه‌های مقابله با کانون‌ها نیز نهایی شد. وزارت جهاد کشاورزی به منظور مهار کانون‌های گردوغبار خوزستان برنامه‌هایی شامل ثبت بیولوژیک و کاشت نهال به وسعت ۴۰ هزار هکتار در خوزستان به ویژه در جنوب این استان و منطقه هندیجان انجام خواهد داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در کشورهای عربستان، عراق و سوریه کانون‌های گردوغبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، وجود دارد، گفت: گردوغباری که روز گذشته در استان خوزستان ایجاد شد، از سوریه و عراق به خوزستان آمد و این پدیده‌ای است که سال‌هاست تکرار می‌شود.

تصویب اصلاح تقویم آموزشی مدارس در دولت
ابتکار در ادامه به بحث اصلاح تعطیلات مدارس اشاره کرد و گفت: با حضور گروه‌های مختلف کار کارشناسی روی این موضوع صورت گرفت تا بتوانیم تعطیلات آموزش و پرورش را در طول سال توزیع کنیم. وزارتخانه آموزش و پرورش نیز بر این موضوع تاکید دارد. علاوه بر این رئیس سازمان میراث فرهنگی نیز از این موضوع استقبال می‌کند چون از نظر ایشان در صورت توزیع تعطیلات در طول سال ایرانی‌ها فرصت بیشتری برای گردشگری و بازدید از میراث فرهنگی کشور دارند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه لایحه اصلاح تقویم آموزشی مدارس به تصویب هیات وزیران رسیده است، گفت: اگر تعطیلات زمستانی داشته باشیم، فشار آلودگی در دی‌ماه در کلانشهرها کاسته می‌شود.  طی این لایحه خواسته شده تا اختیار تعطیلات مدارس به دولت داده شود.
ابتکار در پایان افزود: در ۱۰۶ هزار مدرسه دستورالعمل مدیریت سبز شامل مدیریت آب، انرژی و کاغذ با مشارکت اولیاء و دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 36010 ساعت خبر : 0:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36010
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات