اجرای طرح تنفس در۱۵۰هزارهکتار از جنگل‌های شمال

به گفته رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، طرح تنفس و توقف بهره‌برداری تجاری از جنگل‌های کشور تاکنون در ۱۵۰ هزار هکتار از مناطق جنگلی شمال اجرا شده و برای تداوم فعالیت بخشی از نیروهای حفاظتی طرح‎‌های جنگلداری برای ادامه یافتن برنامه‌های حفاظتی، قراردادهایی با حافظان جنگل از ابتدای سال آینده منعقد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، خداکرم جلالی در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بیان کرد: اجرای طرح تنفس در ۱۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های شمال مربوط به طرح‌هایی است که مدت آنها به اتمام رسیده است و طرح‌های جنگلداری که در سه سال اول برنامه ششم مدت آنها به پایان نمی‌رسد باید طی این سه سال تعیین تکلیف شده و تسویه حساب شوند. طرح‌هایی نیز که به اتمام رسیده‌اند، تمدید قرار داد نمی‌شوند.

وی درباره اظهارات جنگلبانان طرح واتاشان که قرارداد آنها در راستای حفاظت از جنگل تمدید نشده، گفت: برخی شرکت‌های بزرگ که دارای چندین طرح هستند و یک یا دو طرح آنها خاتمه یافته، از طریق تعهداتی که نسبت به کارکنان دارند، نیروها را حفظ کردند. از سال ۹۶ برای کار حفاظت بر اساس اعتباری که مجلس به ما اختصاص می‌دهد، قرارداد می‌بندیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها درباره اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح تنفس، بیان کرد: رقمی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که هنوز نهایی نشده است. امیدواریم طی چند روز آینده این اعتبار نهایی شود. از آنجا که مجلس تمایل به اجرای طرح دارد، امیدواریم اعتبارات کافی برای اجرای این طرح در نظر بگیرد. ما حداقل سالانه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای تنفس نیاز داریم.

پایان پیام

کد خبر : 36810 ساعت خبر : 2:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36810
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات