به مسلمانان خیانت نکنید

به مسلمانان خیانت نکنید

به گزارش پایگاه خبری، مؤسسه تحقیقات و اطلاع‌رسانی رهاورد خرم‌آباد (متارخ) در آخرین پیام خود، نکاتی را در مورد شایسته‌سالاری به مردم و مسئولان استان لرستان گوشزد کرده است.

شرح این پیام را بخوانید:

مردم شریف و نجیب استان لرستان

استاندار ارجمند و مدیران محترم ادارات و دستگاه‌های دولتی استان لرستان

با سلام و احترام؛

انتخاب و انتصاب مسئولین رده‌های مختلف اداری و اجرایی یکی از مسائل بسیار مهم و حیاتی استان به شمار می‌آید. انتخاب افراد «شایسته»، تربیت یافته و کارآمد کیفیت فعالیت‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی را به طور فزاینده‌ای بهبود بخشیده و سبب کاهش هزینه‌ها خواهد شد. البته، «شایستگی» عبارت است از مجموعه ویژگی‌ها، توانایی‌ها و مهارت‌های فردی و متغیرهای شخصیتی فرد که باعث می‌شود افراد در مسئولیت‌های اداری عملکردی اثربخش و کارآمد از خود بروز دهند؛ در نتیجه «شایسته سالاری» استقرار نظام مدیریت مبتنی بر انتصاب افراد ماهر، شایسته، کارآمد و حذف رابطه مداری در انتخاب آن‌ها است.

به مسلمانان خیانت نکنید

در منطق قرآن کریم منصب‌ها و مسئولیت‌ها، امانت‌هایی به شمار می‌آیند که باید به اهلش واگذار شوند؛ چنان که می‌فرماید: «همانا خداوند شما را امر می‌کند که امانت‌ها را به اهل آن واگذار کنید.»

تأکید رسول مکرّم اسلام حضرت محمد (ص) بر معیار لیاقت و شایستگی افراد و برخورداری آنان از تعهد همراه با تخصص و توانایی در انجام مسئولیت‌های محوله تا اندازه‌ای بود که اگر فردی هرچند باایمان و متعهد، از تخصص و توانایی لازم در انجام یک مسئولیت بی‌بهره بود، از واگذاری آن منصب به وی خودداری می‌کردند. پیامبر گرامی اسلام (ص) در این خصوص می‌فرمایند: «هرکس کارگزاری از مسلمانان را به کار بگمارد و بداند که از میان ایشان افراد شایسته‌تر و داناتر از او هست، به کتاب خدا، سنت پیامبرش و همه مسلمانان خیانت کرده است.»

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 36308 ساعت خبر : 1:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36308
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات