حضور پر رنگ یزد در نمایشگاه محیط زیست

حضور پر رنگ یزد در نمایشگاه محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدحسین سادات موسوی مدیرکل محیط زیست یزد با بیان این مطلب که نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که یکی از بزرگترین رویدادهای زیست محیطی کشور است، گفت: این نمایشگاه با هدف بسترسازی مناسب برای مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست، معرفی توانمندی‌های محیط زیستی،  آشنایی با سازمان‌های زیست محیطی، ارایه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و…. در اسفندماه سال جاری برگزار می‌گردد.
وی از برنامه‌های این اداره‌کل جهت جلب همکاری و حضور فعال صنایع سبز و صنایع فعال در جهت حفظ محیط زیست خبر داد و اظهار داشت قطعا ارایه تجربیات و راه‌های حفظ محیط زیست با روش‌های مختلف آموزشی تاثیر زیادی در ارتقای فرهنگ زیست محیطی خواهد داشت.

حضور پر رنگ یزد در نمایشگاه محیط زیست

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از ۶ تا ۹ اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود و استان یزد در این نمایشگاه پر رنگ تر از سال‌های قبل حضور فعال خواهد داشت.
درباره یزد
یزد مرکز استان و شهرستان یزد در مرکز ایران است. بین رشته‌های شیرکوه و خرانق و در دشتی گسترده به نام دشت یزد ـ اردکان قرار گرفته‌است. به قسمی که نخستین صندوق امانات جهان در ۱۷۰۰ سال پیش در حوضه تمدن این شهر بنا نهاده شده‌است. اوج آبادانی یزد از سدهٔ «هشتم هجری» به بعد بوده و اتابکان یزد از مهم‌ترین عوامل پیش‌رفت این شهر در سده‌های گذشته به‌شمار می‌روند. یزد در منطقه فلات مرکزی ایران واقع شده‌است. همچنین در سال ۹۷ برای بیست و پنجمین سال پیاپی یزدی‌ها مقام نخست پذیرش در کنکور سراسری کشور را بخود اختصاص دادند. در دهه پنجاه محمدتقی فلسفی سخنران شهیر به یزد لقب «حسینیه ایران» داد، وجود حسینیه‌های بزرگ و مجهز و همچنین سبک سینه زنی و نوحه خوانی خاص و نقل برداری ظهر عاشورا و برپایی روضهٔ سیدالشهدا در طول سال دلیل این نامگذاری است.[۶] بافت تاریخی شهر یزد در تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۵۰۰۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
پایان پیام

کد خبر : 36060 ساعت خبر : 0:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36060
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات