دعوت گلونی از فعالان محیط زیست

دعوت گلونی از فعالان محیط زیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی نمایشگاه محیط زیست بزرگترین رویداد در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات مرتبط با محیط زیست کشور است که همه‌ساله با حضور گسترده و چشمگیر دست‌اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه که از تاریخ ۶ تا ۹ اسفندماه برپا می شود، آخرین دستاوردهای این صنعت به علاقه‌مندان عرضه می‌گردد و فرصتی بی‌بدیل برای تبادل نظر و مذاکره در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.

دعوت گلونی از فعالان محیط زیست

پایگاه خبری گلونی نیز، هم‌چون سال گذشته در این نمایشگاه شرکت خواهد کرد و فعالیت‌های یک‌ساله خود در زمینه محیط زیست را در سالن ۴۱ غرفه ۵۷۴ عرضه خواهد کرد.
گلونی از سازمان‌ها ونهادها و تشکل‌های زیست محیطی دعوت می‌کند تا در غرفه این پایگاه خبری، فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را به معرض دید بازدیدکنندگان و دست‌اندرکاران این حوزه قرار دهند.

گلونی نوعی سربند است که از واژه «گلبندی» با تبدیل حرف «ب» به «و» و حذف حرف «د» گرفته شده‌است و به نوعی پارچه ابریشمی رنگین اطلاق می‌شود. در گذشته نوعی پارچه ابریشمی هندی به اسم «گل بدن» که سطح روی آن متشکل از فقط دو رنگ (مثلا زعفرانی و سیاه) بوده، از هندوستان به ایران وارد می‌شده‌است. واژه گلبدن در فارسی به صورت گلبندی و در زبان لکی و لری به صورت گلونی درآمد. به مرور زمان در بین لرهای فیلی واژه گلونی نه فقط برای پارچه‌های زعفرانی، بلکه برای تمام سربندهای رنگی (غیر سیاه) به کار رفت.

پایان پیام

کد خبر : 35881 ساعت خبر : 1:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=35881
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات