طنز/تولیدی برادران چینگ یانگ تسه

پایگاه خبری گلونی،محسن فراهانی: به گزارش خبرنگار ما، با فرارسیدن ایام خریدهای نوروزی، احتمال انداختن جنس بنجل خارجی به جای کالای باکیفیت به خریداران افزایش پیدا کرده است. خبرنگار ما که ادعا می‌کند بچه‌ی کف بازار است، امروز صبح، کل حقوقش را داد، یک تیشرت ایتالیایی اصل خرید و هنگامی که به خانه آمد متوجه شد، روی آن نوشته شده است: تولیدی برادران چینگ یانگ تِسه به جز کیم یانگ تِسه. خبرنگار ما اکنون به میان مردم رفته است تا نظر آن‌ها را در همین مورد جویا شود.
پیرمردی که روی نیمکت پارک نشسته بود، به خبرنگار ما گفت: من از هم‌وطنان عزیز خواهش می‌کنم هنگام خرید نوروزی خود شش دانگ حواس‌شان را جمع کنند که جنس بنجل خارجی نخرند.  چشم‌تان روز بد نبیند. دیروز صبح یک دست کت و شلوار و یک پیراهن خارجی اصل خریدم و شب آن‌ها را پوشیدم که‌ به مهمانی بروم. شلوار را پوشیدم، زیپش خراب شد. پیراهن را پوشیدم دکمه‌اش کنده شد. کت را پوشیدم، زیر بغلش پاره شد. سوار ماشین شدم، وسط شلوار پاره شد. درب ماشین را بستم، یک لنگ آستین کتم کنده شد. از ماشین پیاده شدم، یک لنگ شلوار کنده شد. زنگ خانه‌ی میزبان را زدم، آن‌یکی لنگ آستین کتم کنده شد. خلاصه کل مهمانی را من گوشه‌ی خانه کز کرده بودم و مراقب بودم مبادا گوشه‌ی لنگ‌هایی که روی خودم انداختم، بالا برود.
روباهی که روی موتورش نشسته بود و یک زنجیر به دور انگشتش می‌چرخاند، به خبرنگار ما گفت: سلام. من یک روباه هستم. ما روباه‌ها به مکار و حیله‌گر بودن معروفیم. موجودی در کره‌ی زمین وجود ندارد که ما سرش کلاه نگذاشته باشیم. سرِ شیر سلطان جنگل را طوری شیره می‌مالیم که انگار بچه‌ی دوساله را گول می‌زنیم. خلاصه هیچ جانداری در جهان از حیله‌گری‌های ما در امان نیست.
یک روز که برای خرید به تهران آمدم، باز هم بی‌خیال حیله‌گری و مکاری‌ام نشدم. خودم را به فقیری زدم و یک گوشی موبایل ۲ میلیونی را ۴۰۰ هزار تومان خریدم. به یک دی‌وی‌دی‌فروش گفتم کلاغه رو نگاه. تا او برگشت، کلی از فیلم‌هایش را کش رفتم. با شاگرد یک مغازه طرح رفاقت ریختم و ده کیسه برنج ایرانی را نصف قیمت خریدم. هرچه پول پاره داشتم به یک نفر قالب کردم و از او دو باکس آب‌میوه‌ی «طلاپروران» خریدم.
وقتی به خانه برگشتم در کمال تعجب فهمیدم که گوشی موبایلم چینی است و ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر از روباه‌های محل خودمان خریدم. دی‌وی‌دی‌ها هم همه سوخته بودند. کیسه‌های برنج را باز کردم و دیدم از هر ده کیلو نه و نیم کیلو هندی و نیم کیلو ایرانی است. با دیدن این ضررها اعصابم خرد شد و برای این‌که مقداری آرام شوم، هر دو باکس آب‌میوه را سرکشیدم و تلویزیون را روشن کردم. در همان لحظه، اخبارگو گفت: آب‌میوه‌های «طلاپروران» فاقد استاندارد است و از ترکیب اسیداوریک، گازوئیل و اوره ساخته شده است.

کد خبر : 36318 ساعت خبر : 1:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36318
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات