محیط زیست دغدغه هیچکس نیست

محیط زیست دغدغه هیچکس نیست

به گزارش پایگاه خبری گلونی، احسان محمدی مدیر سایت زیست بوم در پنل محیط زیست و رسانه در انتقاد از عملکرد تلویزیون ایران در زمینه پوشش اخبار محیط زیستی با اشاره به خبر ساعت ۱۴ شبکه اول سیما، گفت: در حالیکه امروز افتتاحیه نمایشگاه محیط زیست با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد ولی این موضوع در لیست اخبار این بخش خبری تلویزیون قرار نداشت.

محیط زیست دغدغه هیچکس نیست

وی با بیان اینکه دایره تمام فعالان حوزه محیط زیست کشور ناچیز است، اظهار کرد: طی بررسی علایق مردم ایران متوجه می‌شویم که گوگل، ورزش ۳، دیجی کالا، یاهو، ویکی پدیا، شاپرک، اینستاگرام و دیوار به ترتیب علایق مردم است.

محمدی افزود: یک تحقیق اجتماعی نشان می‌دهد که دغدغه‌های مردم ایران اشتغال،  سلامت و بهداشت،  مبارزه با فقر، بیماری‌های خاص، توسعه زیرساخت‌های آموزشی و محیط زیستی است.

محمدی با اشاره به اینکه تا قبل از ایجاد بحران در ایران فکری به حال مسائل مختلف نمی‌شود، گفت: لابد باید پلاسکو صورت گیرد، تعدادی جان خود را از دست بدهند تا مسائل ایمنی در کشور مورد توجه قرار گیرد. یا باید تعدادی کولبر زیر بهمن یخ بزنند تا کشور متوجه شود که عده‌ای به لحاظ اقتصادی تا این حد در مضیقه هستند که برای ۶۰ هزار تومان کولبری می‌کنند.

مدیر سایت زیست بوم افزود: باید در خوزستان در اثر گردوخاک برق قطع و آب قطع شود و زندگی مردم مختل شود تا به فکر حل این بحران بیفتند، بنابراین ایجاد بحران‌های زیست محیطی باعث توجه به محیط زیست می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وقتی یک فعال محیط زیست در دادگاه حاضر شود هیچ کس از او حمایت نمی‌کند، گفت: محیط زیست فعلاً دغدغه ما نیست اما تا دو دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری همان‌طور که حذف فقر، اشتغال‌زایی و… جزو شعارهای انتخاباتی است محیط زیست هم جزو برنامه‌های نامزدها خواهد بود اما در شرایط حاضر محیط زیست دغدغه هیچ یک از بخش‌های مختلف کشور نیست.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز اقتصاد مقاومتی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ششم تا نهم اسفند و با حضور شرکت‌های خارجی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، انگلستان، هلند، ایتالیا، دانمارک، چین، سوئد، فنلاند، نیوزلند، فرانسه، ژاپن، روسیه، نروژ، روسیه و اتریش برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 36469 ساعت خبر : 11:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=36469
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات