هزار و ۹۹۰ تخت برای پذیرایی از مسافران نوروزی در لرستان

هزار و ۹۹۰ تخت برای پذیرایی از مسافران نوروزی در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۹۰ تخت برای پذیرایی از مسافران نوروزی در لرستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی افزود: در حال حاضر ۲۲ هتل با ظرفیت یک‌هزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت در سطح استان لرستان فعال است.

به گفته وی هشت اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت ۴۸۵ نفر و ۴۷ واحد و مجتمع خدماتی رفاهی در سطح استان لرستان برای پذیرایی از مسافران نوروزی در سطح استان وجود دارد.

هزار و ۹۹۰ تخت برای پذیرایی از مسافران نوروزی در لرستان

وی اضافه کرد: این استان دارای ۱۵ سفره‌خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است و تا پایان سال جاری پروانه بهره‌برداری سه هتل در استان لرستان صادر می‌شود.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی و فرهنگی در لرستان وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ مورد از آنها ثبت ملی شده‌اند.

 به‌منظور تأمین بستر مناسب برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی ۱۰ پایگاه در شهرهای استان لرستان راه‌اندازی شد و بیش از دو هزار کلاس درس در قالب بیش از ۲۰۰ آموزشگاه برای اسکان مهمانان نوروزی تجهیز شد است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت این پایگاه‌ها در ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا به امروز ۲۹ هزار و ۸۸۴ خانوار در قالب ۹۰ هزار و ۲۷۸ نفر در این مراکز پذیرش‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه تنها یک هزار و ۵۰۱ خانوار در قالب ۴چهار هزار و ۴۴۷ نفر از این مسافران در روز یازدهم فروردین پذیرش‌ شده‌اند، افزود: به‌منظور استمرار کیفی و کمی خدمات‌رسانی به مسافران، کارشناسان ستادی به‌صورت مستمر، محسوس و نامحسوس مدارس و مراکز اسکان را مورد بازرسی و نظارت قرار می‌دهند تا از خدمات ارائه‌شده اطمینان حاصل شود.

 

پایان پیام

کد خبر : 37792 ساعت خبر : 2:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37792
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات