آمدید ابروی شیرز را درست کنید، کورش کردید

آمدید ابروی شیرز را درست کنید، کورش کردید

بهمن ابراهیمی مستندساز، متنی را در صفحه فضای مجازی خود منتشر کرده است که به وضعیت کنونی دره شیرز پس از وعده های فراروان مسئولان در تخریب حوضچه های پرورش ماهی و ورودی آن می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، متن کامل یادداشت بهمن ابراهیمی به شرح زیر است:

چند ماه قبل خبر خوشحال‌کننده‌ای مبنی بر پاکسازی دره‌ی شیرز و برداشتن حوضچه‌های  پرورش ماهی در ورودی این دره  منتشر شد و مدیران و دست‌اندرکاران  با آب و تاب از قاطعیت برخورد و تعهد به پاسداشت این میراث طبیعی داد سخن دادند و چه درودها و به‌به‌ها و چه‌چه‌ها که نثار ایشان نشد! (از جمله از طرف خودم)….

 اما و اما واما…. گو اینکه در این کشور به‌جز شعار و نمایش هیچ چیز جدیت ندارد. یازدهم فروردین نودوشش که به اتفاق جمعی از بستگان و دوستان “شیرز ندیده” راهی آنجا بودیم، در بین راه چنان “در باغ سبزی” نشان دادم و چنان بهشت بکری توصیف کردم که تمام آنچه قبلاً از زیبایی طبیعت ایران دیده بودند برای مقابسه‌ی با شیرز آماده کرده بودند.

خدا را شکر امسال سال پربارشی بود و وقتی به دهانه تنگه نزدیک می‌شدیم از صخره‌هایی که بر جاده سایه انداخته‌اند آب می‌چکید و این منظره که حتی  خودم هیچگاه ندیده بودم مقدمه‌ای بود برای تأیید گفته‌هایم.

اما و اما و اما…. در ورودی دره تمام ذهنیت خودم و همراهان به یکباره فرو ریخت. کوهی از زباله‌های ساختمانی چنان حجیم به چشم می‌آمد که هرچه من سعی کردم برج سنگی را نشان دهم و توجه‌ها را منحرف کنم بی فایده بود. انگار همان برج سنگی گرز گرانی شد و بر سرم کوفته شد. با کمال شرمساری اعتراف کردم که کوه جدید جهت پاسداشت طبیعت ایجاد شده و این کوه قبلاً مجتمع پرورش ماهی غیر قانونی بوده که به تازگی تخریب شده تا به زیبایی اینجا لطمه نزند و این زباله‌ها هم به زودی جمع می‌شوند. دوستان نیز که از قضا اکثراً پزشک بودند، برای رعایت حال منقلب بنده اقدام دست‌اندرکاران را تأیید کرده و ستودند.

آمدید ابروی شیرز را درست کنید، کورش کردید

اما وقتی از کوه زباله‌های ساختمانی و تیرآهن و بلوک و سیمان گذشتیم، در کمال ناباوری دیدم مجتمع پرورش ماهی برجای خود باقی‌ست و فقط اطاق اول تخریب شده. مدیران متعهد و همیشه در صحنه نیز پس از ثبت چند عکس و خبر و در کردن چند پز و ژست محیط زیستی، دیگر آنرا رها کرده‌اند. خلاصه کنم، خیلی صحنه تاسفباری از بی لیاقتی ما در  پاسداشت طبیعتمان بود. در ایامی که پس از سال‌ها تلاش هنرمندان و دوستداران طبیعت، شیرز برسر زبان‌ها افتاده بود و گردشگرانی از دورترین نقاط ایران برای دیدن آن آمده بودند حداقل می‌بایست لودر نیم ساعت بیشتر کار می‌کرد و زباله  منتقل می‌شدند، احتمالاً کمبود گازوییل یا نزدیک شدن به وقت نهار و یا سرعت عمل عکاس در ثبت عکس‌های تبلیغی کار را در همان مرحله متوقف کرده. مدیران گرانقدر آمدید ابرویش را درست کنید کورش کردید، لطفاً کار را تمام کنید.

پایان پیام

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 38861 ساعت خبر : 1:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38861
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات