اجرای ۷نمایش خیابانی در ایام تعطیلات نوروز

اجرای ۷نمایش خیابانی در ایام تعطیلات نوروز

مدیر کانون تئاتر خیابانی از اجرای نمایش‌های خیابانی ویژه نوروز در تهران و سایر شهرهای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سامان خلیلیان مدیرکانون تئاتر خیابانی درباره اجرای نمایش‌های خیابانی ویژه تعطیلات نوروز گفت: طی روزهای ۶ و ۷ فروردین ماه سال ۹۶ و همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی، در محوطه تئاترشهر ۷ اثر با محوریت نوروز اجرا می‌شود.

اجرای ۷نمایش خیابانی در ایام تعطیلات نوروز

خلیلیان در ادامه با بیان اینکه محتوای اغلب آثاری که اجرا می‌شود حال و هوای نوروزی دارد، افزود: اجرای نمایش کوسه برنشین، آئین اقوام ایرانی، مبارک و عمو نوروز، میر نوروزی، حاجی فیروز و بابا نوروز و ننه سرما از جمله نمایش‌هایی هستند که طی دو روز در محوطه تئاترشهر اجرا خواهند شد.

او همچنین درباره اجرای نمایش‌های خیابانی در سایر استان‌های کشور نیز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به مناسبت ۷ فروردین اکثر گروه‌های خیابانی در مراکز استان‌ها نمایش‌هایی را با موضوعات نوروزی آماده اجرا کردند و که در طول تعطیلات اجرا می‌کنند.

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران باستان است و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می‌گیرند. زمان برگزاری نوروز، در آغاز فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری می‌گویند.

نوروز در ایران و افغانستان آغاز سال نو محسوب می‌شود و در برخی دیگر از کشورها یعنی تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، سوریه،عراق، گرجستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، چین، ترکیه، ترکمنستان، هند، پاکستان و ازبکستان تعطیل رسمی است و مردمان آن جشن را برپا می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 38097 ساعت خبر : 1:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38097
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات