ادبیات بومی لرستان مکتوب شود

ادبیات بومی لرستان مکتوب شود

دبیر علمی همایش ملی “ادبیات بومی ایران زمین” گفت: این همایش با هدف جلوگیری از آسیب‌های ادبیات بومی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، دکتر علی حیدری اظهار کرد: همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین به بررسی زوایای مختلف ادبیات بومی کشور می‌پردازد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این همایش بررسی سیر تحول ادبیات بومی ایران زمین است.

حیدری ادامه داد: معرفی فرهنگ و ادبیات لرستان به سایرین به ویژه محققین و تقویت زبان‌ها و ادبیات بومی برای جلوگیری از بین رفتن آنها از دیگر اهداف همایش ملی ادبیات بومی ایران زمین است.

ادبیات بومی لرستان مکتوب شود

دبیر علمی همایش ملی ادبیات بومی ایران زمین یادآور شد: معتقدیم در بحث جهانی شدن ادبیات، اگر ادبیات بومی مکتوب و حفظ نشوند از بین خواهند رفت.

وی تصریح کرد: از بین رفتن ادبیات بومی برابر با نابودی فرهنگ، آداب و رسوم، زبان و اخلاق هر قوم است چراکه پیوند هر ملتی با گذشته خود از طریق همین ادبیات است.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر در حفظ ادبیات بومی کوشا نباشیم و به راحتی از کنار آن بگذریم دچار بی‌هویتی خواهیم شد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان افزود: اگر ایران در جهان حرفی برای گفتن دارد به واسطه فرهنگ دیرینه و ادبیات غنی آن است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی ادبیات بومی در ایران ایده‌آل و خوشایند نیست، اظهار کرد: البته برگزاری همایشی چون ادبیات بومی ایران زمین و نمونه‌های آن نشان از دغدغه ادبیات‌دوستان ایران زمین است تا مفاخر ادبیات کشور برای نسل جوان امروز الگوسازی شده و از آسیب‌های ادبیات بومی جلوگیری شود.

کد خبر : 39104 ساعت خبر : 1:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39104
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات