بازدید از موزه تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی رایگان است

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: علاقه‌مندان به طبیعت همزمان با روز جمهوری اسلامی و روزملی انس با طبیعت می‌توانند به صورت رایگان ازموزه تاریخ طبیعی دیدن کنند.

 به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: این اقدام در راستای گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و روز ملی انس با طبیعت و با هدف آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاهی رسانی به آنان درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: موزه تاریخ طبیعی تبریز دارای مجموعه های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله ۳۸ گونه پستاندار، ۴۹گونه پرنده، ۱۳ گونه خزنده، ۹ گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه هایی از سخت پوستان و بندپایان است.
قاسمی گفت: طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل های قبل به امانت گرفته و به نسل های بعدی بسپارد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت‌ها دارد.
وی گفت: در آذربایجان شرقی ۳۴۶ گونه جانوری موجود است که شامل ۵۲ گونه پستاندار، ۲۲۵ گونه پرنده، ۳۷ گونه خزنده، ۶ گونه دوزیست و ۲۷ گونه ماهی می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی عمده‌­ترین گونه­‌های پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که درچتر حمایت این اداره کل قراردارند را مارال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی برشمرد.
وی پرندگان حمایت شده­ توسط این اداره کل را پرندگانی همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک (پاسری فرم‌ها) عنوان کرد.
قاسمی اظهارکرد: زیستگاه­‌های آبی مهم و با ارزشی در استان نظیر تالاب بین­‌المللی قوریگل و تالاب های حاشیه دریاچه ارومیه، جنگلها و زیستگاه‌های حاشیه ارس و دریاچه‌های پشت سدها وجود دارد که مأمن پرندگان متنوع و حمایت شده، در حال انقراض و آسیب پذیر می‌باشند.
پایان پیام

 

کد خبر : 38632 ساعت خبر : 11:39 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38632
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات