تدوین سند جامع فرهنگی لرستان

تدوین سند جامع فرهنگی لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: سند جامع فرهنگی استان تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی حمیدرضا حنان در جمع اصحاب رسانه با تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ، هنر و علوم قرآنی و در تشریح دیدگاه‌های دولت در این مسائل اظهار کرد: اندیشمندان کشور همواره دولت را حمایت کردند و امروز شاهد این موضوع هستیم.

وی افزود: دولت تدبیر و امید بارها مورد حمایت مقام معظم رهبری بود و علی‌رغم موفقیت این دولت در بخش‌های مختلف شاهد تخریب ناجوانمردانه آن توسط افراد تندرویی هستیم.

تدوین سند جامع فرهنگی لرستان

حنان ادامه داد: نگاه دولت تدبیر و امید به همه مسائل نگاهی عقلانی است و با همین نگاه می‌توان آرمان‌ها را دنبال کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: افراد افراطی به واقعیات توجه ندارند و فقط آرمان‌گرا هستند. در هر کشوری که اینگونه تفکرات شکل بگیرد، آن جامعه فقط در حد شعار باقی می‌ماند.

وی یادآور شد: تفکر و رویکرد اعتدالی دولت تدبیر و امید هم توجه به آرمان و هم توجه به واقعیات است.

حنان خاطرنشان کرد: نگاه دولت به فرهنگ براساس شفاف‌سازی مسئولیت‌های دستگاه‌های فرهنگی است. ۵۴ دستگاه فرهنگی در کشور وجود دارد. افکار عمومی باید از این دستگاه‌ها مطالبه داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه ۷ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب در بحث فرهنگ بوده است، اضافه کرد: یکی از آسیب‌های مهم ما در حوزه فرهنگ‌سازی عدم شفاف‌سازی بین مرزهای مسئولیت است.

وی گفت: رویکرد دیگر دولت توجه به تنوعات حوزه فرهنگ و هنر است، امروز ذائقه جوانان و مردم مختلف و در حال تغییر است و این قضیه می‌طلبد همه عرصه‌ها متناسب با نیاز، تغییر و ذائقه‌ها بیش روند و دولت به این مسئله توجه دارد.

حنان افزود: ما زمانی می‌توانیم به ناتوی فرهنگی دچار نشویم که به فرهنگ دینی و تنوعات ذائقه‌ها توجه داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان  ادامه داد: رویکرد دیگر دولت اولویت‌بندی در مسائل فرهنگی و در رأس آن توجه به اخلاق در تمامی زمینه‌هاست و این رویکرد بسیار ممتاز است.

وی اضافه کرد: در انتخابات اخلاق و ارزش‌ها در نظر گرفته شود.  فصل ممیز جامعه پیشرفته و دینی اخلاق است.

حنان یادآور شد:  دو نوع نگاه از جمله سطحی و عمقی به فرهنگ و هنر داریم  و دولت به این مسائل نگاه عمقی داشته است. برگزاری کنسرت‌ها نشان از این ادعاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: اگر به مسائل فرهنگی نگاه سطحی داشته باشیم،  نتیجه آن اختلاف و نتیجه نگاه اخلاقی به این مسئله معنا  و وحدت است. نگاه دولت این است که از سطح عبور کرده و به عمق برسد.

وی با تشریح عملکرد دولت در حوزه فرهنگی در استان از سال ٩٢تا پایان سال ٩۵، گفت: در این مدت انجمن‌های فرهنگی و هنری به ٨٢ مورد و مؤسسات فرهنگی و هنری به ۶٢موسسه رسیده که این پیشرفت موجب دلگرمی هنرمندان استان شده است.

حنان اظهار کرد: در این مدت تعداد پایگاه‌های خبری به ۴٠ مورد و خبرگزاری‌های استان به ١۵ خبرگزاری رسید.

تدوین سند جامع فرهنگی لرستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: در بحث نشریات با توجه به استقبال مردم از نشریات  محلی رشد قابل‌توجهی داشتیم و در این مدت تعداد آنها به ١٢۵نشریه رسیده است. هر چه قدر بتوانیم نشریات را بیشتر کنیم موفق‌تر بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ١٣٢ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسیده است.

حنان یادآور شد: تعداد انتشارات استان نیز به ٣٠ باب در این مدت رسیده است. تعداد چاپخانه‌های استان تا پایان سال گذشته به ۶٣مورد می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:  از سال ۹۲ تا ۹۵ تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به ٣٧٠ کانون رسیده است.

وی افزود: تأسیس انجمن آثار فرهنگی مفاخر استان، از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این استان بوده است.

حنان اظهار کرد: تا سال ٩٢ هیج اتاق فکری در اداره کل ارشاد استان نبوده اما در دولت تدبیر و امید این اتاق با هدف تدوین فعالیت‌های فرهنگی و هنری تأسیس شد که با کمک این اتاق تدوین سند جامع فرهنگی استان در دست اقدام است.

این مسئول عنوان کرد: ٧٨هنرمند استان مستمری‌بگیر هستند و ۴٣ آموزشگاه آزاد هنری در استان فعال است که تعداد مربیان آن ١٨٠ نفر است. ١٠جشنواره ملی در حوزه‌های مختلف داشتیم.

پایان پیام

کد خبر : 39973 ساعت خبر : 12:36 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39973
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات