حمله توییتری به خانم ابتکار

حمله توییتری به خانم ابتکار

ابتکار: بررسی‌ها نشان داده که یک سوم مواد غذایی از مزرعه تا سفره در کشور هدر و به زباله تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به شکل‌گیری پویش‌های محیط زیستی در نوروز امسال، از مردم خواست که با این حرکت همگانی همگام شوند تا نوروزی بدون زباله داشته باشیم.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پویش “عکس سلفی با زباله” مختص نوروز امسال است که مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

حمله توییتری به خانم ابتکار

وی اظهار کرد: قرار است در پایان این ایام عکس‌های برتر این پویش انتخاب و جوایزی به برگزیدگان اهدا شود، این حرکتی بسیار مهم است که بر اساس آن گردشگران به جای رها کردن زباله ها در طبیعت، آنها را در کیسه‌های زباله ریخته و از طبیعت خارج کنند تا نوروزی بدون زباله داشته باشیم.

ابتکار با تاکید بر این که ریختن زباله در طبیعت یعنی هدررفت مواد غذایی، گفت: بررسی‌ها نشان داده که یک سوم مواد غذایی از مزرعه تا سفره در کشور هدر و به زباله تبدیل می‌شود بنابراین پویشی نیز در این راستا شکل گرفت اما زمانی که آن را در توییتر خود قرار دادم، مورد حمله قرار گرفتم که علت آن را متوجه نشدم.

وی افزود: البته مخالفان گفتند که مواد غذایی به محیط زیست چه ارتباطی دارد که به نظر تا حدودی جای تامل دارد! برای آنها توضیح دادم که هدررفت یک سوم مواد غذایی یعنی هدر رفت ۲۷٫۵ میلیارد متر مکعب آب کشور که می تواند ۱۵ میلیون نفر را تغذیه کند، آب هم که حقابه تالاب‌ها، رودخانه‌ها و منابع سفره‌های زیر زمینی است بنابراین چگونه به محیط زیست ارتباط ندارد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سالانه حدود ۳۵ میلیون تن پسماند در کشور تولید می‌شود که حجم زیادی از آن را مواد غذایی تشکیل می‌دهد بنابراین بیاییم از این پویش به خوبی حمایت کنیم تا این میزان مواد غذایی به زباله تبدیل نشود.

وی تاکید کرد: محیط زیست کشور دیگر توان خودپالایی خود را از دست داده و قدرت بازچرخانی خود را ندارد بنابراین با فشار بیشتر بر پیکر نحیف آن، آن را آزرده‌تر و نحیف‌تر نکنیم و با حمایت از این پویش‌ها نوروزی سبز و محیط زیستی را رقم بزنیم.

پایان پیام

کد خبر : 38167 ساعت خبر : 2:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38167
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات