خداحافظ سانسور+فیلم

پایگاه خبری گلونی: در حالی در فضای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ قرار گرفته‌ایم که پیشرفت تکنولوژی و سرعت اطلاع‌رسانی رسانه‌های مختلف و متعدد پدیده‌ی معدوم سانسور را به تاریخ پیوند داده است.
تا سال‌های قبل ستادهای انتخاباتی و خبرگزاری‌ها با سیاست خود خبرهای سخنرانی‌ها و نشست‌های انتخاباتی و… را به آن نحو که باب میل خودشان بود مدیریت می‌کردند و در اختیار مردم قرار می‌دادند.
اما حالا به لطف ابزارهای کاریردی و ساده‌ای که در اختیار خبرنگاران و شهروندان وجو دارد پدیده سانسور به اجبار حذف شده و جای خود را به شفاف‌سازی داده است. در سال ۹۶ هر خبری که متن آن روی خط خبری خبرگزاری‌ها می‌رود به فاصله‌ی کمتر از ۱۰ دقیقه فیلم آن نیز در فضای مجازی رویت می‌شود. پدیده‌ای که حتا در سال ۹۲ و انتخابات قبل ریاست جمهوری شاهد آن نبودیم.
برای مثال همین روز گذشته بود که ارتباط شبکه خبر با تیم رسانه‌ای این شبکه حاضر در ستاد انتخابات کشور قطع شد و هنگام ارتباط مجدد صدای خبرنگار این شبکه شنیده می‌شد که می‌گفت: «نگم بقایی رو؟» و همین سوال بلافاصله در رسانه‌های مجازی به عنوان سوتی یا گاف بزرگ شبکه خبر به عنوان سانسور نام بقایی، فضای مجازی را پر کرد.
پیگیری همین رسانه‌ها و این فضای خبری بوجود آمده بود که شبکه خبر را مجبور به پاسخ‌گویی و شفاف‌سازی با نمایش فیلم صحنه‌ی قطع شدن ارتباط و آنچه که در ستاد انتخابات کشور گذشته در مورد این ارتباط خبری کرد.
سانسور به تاریخ پیوست، شفاف باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 40115 ساعت خبر : 7:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=40115
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات