دروغ برای جمع کردن رای

دروغ برای جمع کردن رای

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: امروز خبری خواندم در خبرگزاری‌ها مبنی بر دروغ گفتن نامزدهای انتخاباتی. یاد یادداشتی افتادم که چندی پیش نوشتم و گفتم چقدر خوب است که نامزدهای انتخابات به جای این که مدام از آمدنشان بگویند از برنامه‌های‌شان صحبت کنند. حالا اما حرفم را پس می‌گیرم. می‌بینم همین که یک نامزد محترم انتخاباتی قدم به این صحنه رقابت بگذارد خودش به اندازه کافی خبرساز است. راستش این دروغ‌های انتخاباتی من را برد به انتخابات دانش آموزی مدرسه. شورای مدرسه را که یادتان هست. معمولا در اوایل سال تحصیلی یک برنامه رای‌گیری راه می‌افتاد و از هر پایه یک دانش‌آموز به عنوان نماینده انتخاب می‌شد. گاه اتفاق می‌افتاد که یکی از دانش‌آموزان برای اینکه رقبای انتخاباتیاش را از صحنه حذف کند به گفتن دروغ‌هایی چون ساختن چرخ و فلک در مدرسه، حذف زنگ ریاضیات، فروش ساندویچ همبرگر در بوفه و … متوسل م‌ شد.ما هم که بچه مدرسه‌ای بودیم و باورمان می‌شد. به آن شخص مورد نظر رای می‌دادیم. بعد که شخص مذکور به درجه نمایندگی نایل می‌آمد چرخ و فلک که هیچ توپ والیبال مدرسه را هم عوض نمی‌کرد.

در چنین مواقعی بچه‌های مدرسه بر سر آن فرد نامبرده می‌ریختند و تا جایی که می‌توانستند کتکش می‌زدند. تازه بدتر این بود که ته ماجرا مجبور می‌شد راستش را هم بگوید. سوء تفاهم نشود ها. نه مردم ما بچه‌ مدرسه‌ای هستند که زبانم لال دروغ‌های برخی نامزدهای انتخاباتی را باور کنند و نه از این اخلاق‌ها دارند که خدای نکرده بریزند سر یک نفر و تا می خورد کتکش بزنند. حالا بماند که ما همان بچه مدرسه‌ای های منطقی هستیم که بزدروغ برای جمع کردن رای

 

از کجا به کجا رسیدم؟ مخلص کلامم این بود که برادر، خواهر محترم نامزد انتخاباتی چه کاریست که با گفتن حرف‌های نادرست و زبانم لال دروغ چند صباحی مردم را دور خودت نگه داری؟ اصلا گیریم که شما رای را هم آوردی و یک پا نماینده شدی. دو فردای دیگر همین مردم از شما می‌پرسند فلان قول که دادی چه شد؟ بعد شما نه تنها باید معذرت خواهی کنی بلکه راستش را هم بگویی که برای جمع کردن رای دروغ گفته‌ای. تازه دردش هم از درد رای نیاوردن بیشتر است. به جان خودم. پس چه خوب است که از همان اول راستش را بگویید. همه این‌ها را هم گفتم برای تلنگر زدن به نامزدهایی که به دروغ متوسل شده‌اند. شکر خدا که دور‌و بر ما از این مدلی‌هایش نیست.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 39734 ساعت خبر : 3:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=39734
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات